معاون استاندار قم:

مشکلات زیست‌محیطی یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش‌های استان است

بهشتی گفت: امروز مشکلات زیست‌محیطی تمام کشور را درگیر خودکرده و در قم نیز تأثیرات سوء و آثار مخرب خود را برجای گذاشته اما به نظر می‌رسد

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ محسن بهشتی ،معاون استاندارقم،ظهر امروز در مراسم معارفه و تکریم مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست استان قم که در سالن جلسات امور اقتصادی و دارایی قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت نامناسب محیط زیستی استان قم اظهار داشت: در مسئله محیط‌زیست اتفاقات و شرایط ناگواری ایجادشده که سبب شده تا تهدیدی برای زندگی اجتماعی و نسل‌های آینده به وجود آید.

وی بابیان اهمیت توجه به مسئله محیط‌زیست به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در مدیریت استان قم افزود: مسئله محیط‌زیست در کل کشور به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی و مهم مورد توجه قرار گرفته و مقام معظم رهبری نیز سیاست‌های کلی آن را ابلاغ کرده که نشان می‌دهد که باید برنامه و طرح‌های مؤثری را برای مقابله و جلوگیری از افزایش آثار زیست‌محیطی صورت پذیرد.

معاون امور عمرانی استانداری قم مسئله و معدل اشتغال را یکی دیگر از مهم‌ترین اولویت‌ها و معضلات استان دانست و گفت: اشتغال نیز از جمله مهم‌ترین واصلی‌ترین اولویت‌های مدیران استان قرار دارد که حل این معضل نیز باید به نحوی مدیریت شود که آسیب و رخنه‌ای را در فعالیت‌های زیست‌محیطی نداشته باشد و اشتغال ایجادشده اشتغال پاک باشد.

بهشتی با بیان برخی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مشکلات زیست‌محیطی استان قم به‌عنوان یک شهر کلان‌شهر بزرگ و پرتردد در بین شهرهای کشور عنوان کرد: کمبود منابع آب، تکنولوژی فرسوده و خارج از رده و نابودی و تغییر کاربری منابع طبیعی ازجمله مهم‌ترین وجدی‌ترین مشکلات و معضلات زیست‌محیطی استان قم را شامل شده است.

معاون امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر اهمیت پایبندی به آمایش سرزمینی استان قم در اجرای تمام برنامه و طرح‌های آینده در قم خاطرنشان کرد: آمایش سرزمینی قم که در سال 93 تنظیم و به تصویب رسیده باید نقشه راه و ملاک عمل تمام دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها باشد تا روند کار در ریل منطقی و اصولی قرارگرفته و مشکلات و معضلاتی را برای نسل‌های آینده به وجود نیاورد.

وی مشکلات زیست‌محیطی را یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش‌های استان دانست و تصریح کرد: امروز مشکلات زیست‌محیطی تمام کشور را درگیر خودکرده و در قم نیز تأثیرات سوء و آثار مخرب خود را برجای گذاشته اما به نظر می‌رسد در صورتی‌که برنامه‌ریزی‌های منطقی و دقیقی در این زمینه صورت گیرد می‌توان از اشاعه و گسترش آن جلوگیری کرد.

بهشتی ادامه داد: دبیری کارگروه مدیریت پسماند استان قم با سازمان محیط‌زیست است که با توجه به اهمیت و ضمانت اجرایی مصوبات این کارگروه می‌تواند نقش مؤثر و ارزنده‌ای را در بهبود معضلات زیست‌محیطی داشته باشد.

انتهای پیام/ح

آمایش سرزمینی قم باید نقشه راه و ملاک عمل تمام دستگاه‌ها باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.