افتتاح پردیس سینمایی گلشن در برج تجاری آرمیتاژ مشهد

پردیس سینمایی گلشن با حضور مسولین و اهالی سینما و هنرمندان در برج تجاری آرمیتاژ گلشن مشهد افتتاح شد.

افتتاح پردیس سینمایی گلشن در برج تجاری آرمیتاژ مشهدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در این مراسم گفت: خوشحال هستیم که امروز بعد از یک دوره به حاشیه رانده شدن سینما شاهد رشد استقبال و اقبال مردم به سینما هستیم.

سید جواد حسینی تصریح کرد: از سال گذشته مردم ایران و به ویژه مردم مشهد یکبار دیگر با سینما آشتی کردند و امسال ۲۵ میلیون نفر به سالن‌های سینما رفتند و فیلم تماشا کردند.

وی گفت: فضای مجازی موجب شده است که دنیای ایده آلی و واقعی شکل بگیرد و فعالیت‌ها از دنیای جمعی و اجتماعی به دنیای فردی افراد برود که سینما هم از این موضوع مستنثی نبوده است و موجب شده که تعاملات در جامعه کاهش پیدا کند و آسیب‌های ایجاد کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: این طرح دارای ۲ بخش است که در بخش نخست برنامه‌هایی که موجب افزایش تعاملات گرم در جامعه شود در سه قلمرو علمی، هنری و ورزشی اجرا می‌شود.

حسینی گفت: در بخش دوم نیز خانواده‌هایی که از امکانات هنری، ورزشی، موزه‌ای و امثال آن استفاده می‌کنند از ۵۰ درصد تخفیف بهره مند می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: در حال حاضر در مشهد ۴۴ سالن سینما داریم که ۱۵ سالن را امسال افزوده شده است و در شهرستان‌های استان نیز هفت سالن سینما وجود داشت که امسال به ۱۰ سالن افزایش یافت.

حسینی تصریح کرد: علاوه بر این ۱۰ سالن سینمایی در مشهد در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.
 

۲۲ شهرستان در خراسان رضوی فاقد سالن سینما هستند


افشین تحفه گر معاون سینمایی و فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه  ۲۲ شهرستان در خراسان رضوی فاقد سالن سینما هستند گفت:  هم اکنون ۴۴ سالن سینما در مشهد و ۱۰ سالن سینما در دیگر شهر‌های این استان فعالیت دارند.

وی افزود: سال آینده در هفت شهرستان فاقد سالن سینما که دارای مجتمع‌های فرهنگی هنری با سالن مناسب هستند امکان پخش و نمایش فیلم‌های سینمایی ایجاد خواهد شد.

معاون سینمایی و فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: ۹ واحد سیار سینمایی در شهرستان‌های فاقد سالن مناسب فعال خواهد شد.

تحفه گر با اشاره به اینکه پردیس سینمایی گلشن دومین پردیس سینمایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مشهد است و امیدواریم شاهد توسعه مشارکت و حضور پررنگ بخش خصوصی در عرصه فرهنگ و سینمای این استان باشیم.

وی گفت: در ساخت مجتمع‌های تجاری در صورت توجه سرمایه گذاران به حوزه فرهنگی و ایجاد فضا برای نگارخانه، تئاتر و سالن سینما با آنان همکاری همه جانبه خواهیم داشت.

مدیر پردیس سینمایی گلشن در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: پردیس سینمای گلشن دارای چهار سالن با ظرفیت ۳۵۰ نفر است و در این پردیس مدرن‌ترین و مجهزترین سیستم‌های روز دنیا و امکانات روز سالن‌های سینما به کار گرفته شده است.

فرزین جیرانی افزود: نمایش فیلم‌ها در این پردیس سینمایی از فردا به صورت رسمی با میزبانی شایسته از هنردوستان آغاز می‌شود و علاقمندان می‌توانند از طریق درگاه www.cinematicket.org از برنامه نوروزی اکران این پردیس سینمایی مطلع و اقدام به خرید بلیت نمایند.

گفتنی است در این مراسم که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد و بازیگرانی همچون داریوش ارجمند، امیریل ارجمند، اکبر عبدی، سیما تیرانداز، لیندا کیانی، لیلا اوتادی، هادی کاظمی، فرزاد حسنی، سالار عقیلی از مهمانان ویژه افتتاحیه پردیس سینمایی گلشن بودند.

انتهای پیام // ف. غ
برچسب ها: سینما ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.