هشدار سفارت روسیه به آمریکا درخصوص تشدید تنش‌ها در غوطه شرقی

سفارت روسیه در بیانیه‌ای از آمریکا خواست از تشدید تنش‌ها در غوطه شرقی اجتناب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در واشنگتن هشدار داد آمریکا نباید با صدور بیانیه‌های غیرمسئولانه موجب تشدید تنش‌ها در غوطه شرقی شود.

سفارت روسیه اعلام کرد: «ما مجددا از واشنگتن می خواهیم از صدور بیانیه های غیرمسئولانه و طرح برنامه هایی که ممکن است منجر به تشدید برگشت ناپذیر درگیری ها شود، اجتناب کند. سوریه در مرکزیت دیپلماسی روسیه قرار دارد.»

«نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه اظهار کرد اگر لازم باشد واشنگتن برای اقدام درخصوص ادعای حمله شیمیایی در سوریه آماده خواهد بود. وزارت خارجه روسیه نیز به سخنان هیلی به شدت واکنش نشان داد و درخصوص اظهارات جنگ طلبانه وی هشدار داد.

سفارت روسیه همچنین اعلام کرد: «ما چند روز پیش نیز درخصوص اقدامات تحریک آمیز آمریکا در طرح ادعای استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی و سوءاستفاده از چنین ادعایی برای حمله به دمشق به واشنگتن هشدار دادیم. تهدیدات نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در راستای توجیه چنین بهانه ای برای همراه کردن دیگر کشورها در حمله علیه دمشق بود.»

سفارت روسیه در ادامه بیانیه خود تاکید کرد آمریکا در غوطه شرقی از تروریست های النصره حمایت می کند که از دیرباز وابسته به القاعده بودند و شاخه ای از این گروه تروریستی در سوریه محسوب می شوند. این گروه چندین سال است در حومه دمشق دست به اقدامات تروریستی می زند.

مقامات سوریه تاکنون چندین بار ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی را رد و تصریح کردند سازمان منع سلاح های شیمیایی، که وابسته به سازمان ملل است، نیز در ژانویه 2016 پاکسازی کامل این کشور از تسلیحات شیمیایی را تایید کرده است.

انتهای پیام/

روسیه درباره اقدامات آمریکا در سوریه هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار