استاندار آذربایجان غربی ؛

ضرورت استفاده واحد های تولیدی از فن آوری های نوین

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: واحدهای تولیدی باید با استفاده از تکنولوژی های جدید حضور خود را در چرخه تولید و بازار رقابتی حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که در محل استانداری برگزار شد، بر لزوم بروز نمودن واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: فرسودگی تجهیزات در برخی واحدها توان تولید و رقابت آنها را به حداقل رسانده است؛ لذا این واحدها  باید با بروزرسانی و نوسازی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا حضور توانمند خود را در چرخه تولید و بازار رقابتی حفظ و بستر صادرات محصولات به بازارهای خارجی را فراهم کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان از سال آتی، در هر ماه یک بار برگزار خواهد شد، افزود: فلسفه تشکیل این جلسات تعامل بیشتر دولت و بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار در استان است؛ امیدواریم در سال جدید با اهتمام و جدیت هرچه بیشتر مدیران و همکاری بخش خصوصی، شاهد رونق بخش اقتصاد و تولید و توسعه صادرات استان باشیم.

استاندار آذربایجان غربی به مشکلات بانکی هم اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با تصمیمات اتخاذ شده در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، بانک های استان نیز اراده کافی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی پیدا کرده اند.

شهریاری در ادامه ضمن اشاره به برخی انتقادها راجع به بالا بودن مالیات ها در استان آذربایجان غربی، دستور داد بررسی های لازم در این خصوص صورت بگیرد و نتیجه بررسی ها از طریق رسانه ها در اختیار مردم قرار گیرد.

وی، آرامش و ثبات را از عوامل اصلی در جذب سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت: استان آذربایجان غربی دارای آرامش و ثبات کافی برای سرمایه گذاری است و ما از افرادی که خواستار فعالیت و سرمایه گذاری در استان هستند حمایت می کنیم.

انتظار رئیس اتاق بازرگانی ارومیه و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد این شورا در سال 96 ارائه نمود.

انتهای پیام/ح

تشکیل جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

 

 

برچسب ها: استاندار ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.