افشای توطئه‌های غربی در اتهام‌زنی علیه دولت سوریه و توجیه تجاوز نظامی آمریکا به خاک این کشور

اسپوتنیک در مطلبی به بررسی بهانه‌تراشی‌های آمریکا برای توجیه تجاوز نظامی خود به خاک سوریه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسپوتنیک در مطلبی نوشت: «حسام طالب» یکی از کارشناسان مسائل مرتبط با گروه های تروریستی در سوریه اظهار کرد گروهک «جیش الاسلام»، که از حمایت عربستان سعودی برخوردار است، در سال 2013 با طرح یک حمله شیمیایی زمینه تجاوز نظامی آمریکا به خاک سوریه با هدف برکناری بشار اسد از قدرت را فراهم کرد.

براساس اظهارات این کارشناس که پیشتر یکی از اعضای گروهک جیش الاسلام بوده است، در سال 2013 این گروهک با اجرای مو به موی برنامه های متحدان غربی خود تا مرز تصرف دمشق نیز پیش رفت.

طالب اظهار کرد: «بدین منظور یک حمله شیمیایی طراحی شد و زنان و کودکان بسیاری قربانی این حمله شدند. بدین ترتیب، کشورهایی که از گروه‌های معارض سوری حمایت می کردند و به آنها کمک مالی ارائه می دادند، از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه و عربستان سعودی، فرصت را برای اعمال فشارهای بیشتر علیه دولت سوریه غنیمت شمردند.»

وی در ادامه گفت: «در سال 2013، اوباما (رئیس جمهور وقت آمریکا) اعلام کرد درصورت وقوع حمله شیمیایی در سوریه، واشنگتن از حداکثر توان خود علیه دولت بشار اسد استفاده خواهد کرد. این درحالی است که پیشتر هیچ کس از وجود چنین تسلیحاتی در سوریه سخن به میان نیاورده بود. از سال 2013 به بعد مجموعه ای از ادعاهای بی اساس در این خصوص مطرح شد.»

طالب خاطر نشان کرد در سال 2013 گروهک جیش الاسلام با انجام یک حمله شیمیایی تمام غوطه شرقی را به تصرف خود درآورد. «اینطور پیش بینی شده بود که پس از این توطئه، با آغاز حملات نظامی آمریکا علیه پایتخت سوریه تمام کشور به دست جیش الاسلام خواهد افتاد.»

این کارشناس سوری در سال 2012 پس از تحمل شکنجه های بسیار موفق شده بود از شهر دوما در غوطه شرقی بگریزد. وی در ادامه اظهاراتش گفت: « در حال حاضر من از تمام اتفاقاتی که در آنجا به وقوع می پیوندد، مطلع هستم؛ زیرا روابط خود با دوستان و نزدیکانم را حفظ کرده ام. من مطمئنم وضعیت کنونی غوطه شرقی هیچ شباهتی به آنچه که کلاه سفیدها گزارش می کنند، ندارد. من با اطمینان می گویم کلاه سفیدها به معنای واقعی کلمه یک سازمان تروریستی هستند. آنها تصاویری ساختگی در راستای منافع خود مخابره می کنند و به خبرگزاری های جهان این تصاویر را منتشر می کنند.» به گفته طالب، کلاه سفیدها تصویری از یک کودک کشته شده مخابره می کنند و مدعی می شوند این کودک به دست نیروهای ارتش سوریه کشته شده است؛ در حالی که خود کلاه سفیدها او را کشته اند و از او عکس گرفته اند.

این کارشناس سوری در ادامه اظهار کرد: «تمام تلاش های ممکن برای اعمال فشار بر دولت سوریه انجام می شود. پیشتر نیز آمریکا و انگلیس چنین سازمان‌های تروریستی را تحت عنوان سازمان‌های بشردوستانه در عراق ایجاد کرده بودند.» وی در ادامه گفت حقیقت ماجرا نهایتاً 10 تا 15 روز دیگر که ارتش سوریه غوطه شرقی را آزاد کند، از زبان شهروندان این منطقه بازگو خواهد شد.

امروزه همه از زندان های گروهی که تروریست ها در این منطقه برای نگهداری شهروندان سوری ایجاد کرده اند، خبر دارند. بسیاری از کودکان در چنین زندان هایی در حالی که آثار حملات شیمیایی تروریست ها بر بدن آنها به چشم می خورد، بر اثر گرسنگی شدید و سرما جان خود را از دست دادند.

حسام طالب که در دوما متولد شده است، تحت تاثیر تفکرات افراطی «زهران علوش»، سرکرده جیش الاسلام، به این گروهک افراطی ملحق شده بود که بعدها از این گروه جدا شد و به افشای تفکرات تکفیری و افراط گرایانه آنها پرداخت.

انتهای پیام/

مصاحبه اسپوتنیک با عضو سابق یکی از گروه‌های معارض سوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار