توزیع میوه شب عید از امروز در بازار مازندران

توزیع هزار تن سیب و پرتقال تنظیم بازار از امروز در مازندران شروع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین نگهدار مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در راستای تامین کالا‌های اساسی در شبکه مصرف و تنظیم بازار و با هدف ایجاد ثبات نسبی در قیمت کالا‌ها و حفظ آرامش بازار در ایام پایانی سال و برای جلوگیری از نوسات کاذب قیمت اقلام اساسی پرمصرف در بازار، توزیع ۵۰۰ تن سیب و ۵۰۰ تن پرتقال از ۲۴ اسفند ماه امسال در ۸۱ مرکز توزیع در سطح استان مازندران شروع شد.

وی افزود: قیمت پرتقال برای مصرف کننده هر کیلویی ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال و قیمت سیب هر کیلویی ۲۴ هزار ریال در کمیته ویژه مرکبات استان مصوب شد.

نگهدار گفت: میوه شب عید در ۸۱ مرکز استان، ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود.

دلاور حیدرپور رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه سهمیه مازندران برای ذخیره سازی شب عید ۳۰ هزارتن است، گفت:استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، چهارمحال بختیاری و کردستان سهمیه پرتقال شب عید خود را به طور کامل دریافت کرده اند.

وی افزود: برای حفظ پرتقال‌ها ذخیره شده، این میوه‌ها با کانتینر‌های یخچال دار حمل شد.

حیدرپور با بیان اینکه سطح باغ‌های مازندران ۴۰۰ هزار هکتار است، افزود: ۸۰ درصد پرتقال و ۹۵ درصد نارنگی باغ‌های مازندران روانه انبار و بازار شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: خرید تضمینی مرکبات در مازندران راهی برای افزایش تولید و رغبت باغداران برای تولید بیشتر است که می‌تواند علاوه بر خودکفایی محصول، سبب صادرات مرکبات از مازندران به خارج از کشور نیز شود.

انتهای پیام/آ

توزیع میوه شب عید از ۲۴ اسفند در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار