همایش مشترک شهرداران استان مرکزی / اختصاص ۱۸۸ میلیارد تومان به امور عمرانی شهرداری‌های استان مرکزی

همایش مشترک شهرداران استان مرکزی با حضور مسئولان استانی و شهرداران 33 شهر استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در همایش مشترک شهرداران و شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی با حضور مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران کل دفاتر امور شهری و فنی استانداری و مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌ها  که به  مناسبت روز شهردار برگزار شد از ۳۳ شهردار استان مرکزی تجلیل شد.

حیدری مدیر کل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری مرکزی در این همایش گفت: شهرداری‌ها باید بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را به شهروندان ارائه کنند و در این راستا کمیته‌های تخصصی برای امور مختلف در نظر گرفته شده است.

حیدری افزود: در سال ۹۷ میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های نیمه تمام پسماند در شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است که شهرداری‌ها بایداز این ظرفیت استفاده کنند.

وی اضافه کرد: شناسایی مشکلات موجود در شهرداری ها، برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت تخصصی و کاربردی، استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای بالابردن کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان و رویکرد جدید برای بهسازی فضای شهری از ویژه برنامه‌های سال ۹۷ است.

مدیر کل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری مرکزی ادامه داد: اقدامات فرهنگی و اجتماعی یکی از کار‌های ویژه شهرداری‌ها در کنار پروژه‌های عمرانی است که در این راستا سند آسیب‌های اجتماعی تهیه شده و درحال انجام است.


اختصاص ۱۸۸ میلیارد تومان به امور عمرانی شهرداری‌های استان مرکزی

نوازنی مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی استانداری هم در این همایش مشترک گفت:در سال ۹۷ به منظور امور عمرانی شهرداری‌های استان ۱۸۸ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است که باید در خصوص رفع بافت‌های فرسوده هزینه شود.

نوازنی افزود: یکی از اولویت‌های شهرداری‌ها در سال ۹۶ مناسب سازی معابر برای معلولین و افراد کم توان بوده است که باید یک معبر و یک پارک را ویژه این افراد مناسب سازی می‌کردند که در بعضی از شهرداری‌ها این امر نیمه کاره و یا حتی انجام نشده است و تنها در شهر غرق آباد این امر به صورت جدی پیگیری و انجام شده است.

وی با بیان اینکه در یازده ماه ابتدای امسال در سوانح رانندگی درون شهری استان مرکزی ۶۷ نفر فوت کرده اند اضافه کرد: باید به منظور کاهش تصادفات فرهنگ سازی و مناسب سازی معابر انجام شود.

نوازنی افزود: ۶۴ درصد فوتی ها‌ی تصادفات درونشهری استان مرکزی در صحنه تصادف فوت کرده اند در مقایسه با ۵۷ درصد میانگین کشوری ۷ درصدبالاتر و بسیار نگران کننده است و این امر نشان می‌دهد مسئولان باید تصمیمات جدی در این خصوص داشته باشند.

 

همایش مشترک شهرداران استان مرکزی


انتهای پیام / ج

برچسب ها: استانداری ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.