صادرات ۵۲۰ هزار تن کالا از خراسان شمالی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۵۲۰ هزار تن انواع کالاهای صادراتی از استان خراسان شمالی به کشورهای دنیا صادر شده است .

صادرات ۵۲۰ هزار تن کالا از خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن وکشاورزی استان خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به افزایش رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از استان خراسان شمالی به حدود ۳۰ کشور دنیا اشاره کرد و گفت : در ۱۱ ماهه امسال ۵۲۰ هزارتن و از نظر ارزشی ۱۲۶ میلیون دلار کالاهای صادراتی از استان خراسان شمالی به کشورهای همسایه و اروپایی صادر شده است .

وی با بیان اینکه در برنامه صادرات امسال در استان ۱۷۰ میلیون دلار صادرات کالا برنامه ریزی شده بود ، افزود: تا کنون از این مقدار ۷۴ درصد صادرات در استان محقق شده است.

صمدی اظهار کرد: از لحاظ ارزشی ۹۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادرات رشد داشته است.
 رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: مطالبات خراسان شمالی از سایر کشورها حدود ۱۰ میلیون دلار است.

وی عمده کالاهای صادراتی استان را محصولات پتروشیمی(کود اوره)، سیمان، پودر آلومینا، محصولات فولادی، پلاستیکی، ساختمانی، قطعات آهنی، بتن، گچ، موادغذایی و . . . برشمرد و گفت: این محصولات به کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، هند، افغانستان، روسیه، بلغارستان و آلمان صادر می شود که امسال ۷ الی ۸ کشور به کشورهای صادراتی استان افزوده شده است.

صمدی تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، برگزاری ۸۵ دوره آموزشی، کسب رتبه ی اول اتاق بازرگانی خراسان شمالی درکشور، برگزاری جلسات تخصصی و اعزام تجار و بازرگانان به کشور های همسایه را از اقدامات اتاق بازرگانی استان خراسان شمالی بیان کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال ۱۰ میلیون دلار واردات از کشور های همسایه داشتیم.


انتهای پیام/ب


صادرات محصولات خراسان شمالی به کشورهای همسایه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.