رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس؛

سال نوفرصتی برای جهش صادراتی استان کرمان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:کرمان در آغاز جهش‌های بزرگ اقتصادی است و ظرفیت‌های خوبی در این رابطه از جمله دربخش صنعتی، معدنی فراهم می‌شود.

سال نوفرصتی برای جهش صادراتی استان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمدرضا پورابراهیمی امروز در سی و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان  با اشاره به اینکه در جدول پیش‌بینی متوسط نرخ رشد کشور، عدد ۸ و نیم درصد برای استان دیده شده است، گفت: معمولا یک سوم این رشد از محل بهره‌وری ایجاد می‌شود، یعنی باید ظرفیت‌های موجود بیشترین استفاده را برد.

وی با بیان اینکه بزرگترین ظرفیت‌های معدنی را در استان کرمان داریم، اظهار داشت: پیش‌بینی سال آینده این است که حدود ۳ میلیون تن واردات زغال به کشور داشته باشیم در حالی که بزرگترین مجموعه زغال در استان کرمان داریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمان ۳.۷ درصد جمعیت کشور را دارد در حالی که ۳ و نیم درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است و سرانه تولید ناخالص داخلی استان کرمان پنج تا هفت درصد از متوسط کشور پایین‌تر است، لذا باید تلاش بیشتری کرد تا به جایگاه واقعی برسیم.

پورابراهیمی کرمان را از استان‌های ویژه در امر صادرات به واسطه ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی دانست و اظهار کرد: تراز بازرگانی کشور امسال منفی بوده و شرایط مطلوبی نداشتیم و میزان واردات ما بیشتر از صادرات بوده است.

وی تصریح کرد: امسال با مصوبه مجلس شورای اسلامی، یک هزار میلیارد تومان منابع برای حوزه امر صادرات اختصاص داده شده که در حمایت از بازار‌های خارجی، تشکل‌های صادراتی داخلی، مشوق‌های صادراتی است.

وی اظهار کرد: این منابع حمایت از صادرات در کشور پایدار و قطعی است و انتظار داریم استان کرمان مطالبه‌گر اصلی حمایت از صادرات باشد و بر این اساس سال آینده را سالی برای جهش صادراتی می‌دانیم.

پورابراهیمی بیان داشت: در حال حاضر ما علائمی برای افزایش صادرات کشور به واسطه افزایش نرخ ارز در نیمه دوم سال جاری نمی‌بیینم.
انتهای پیام/ح

جهش صادراتی کرمان در سال97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار