قابل توجه سیگاری ها؛

آسیب‌های وحشتناک مصرف مواد دخانی که از آن بی اطلاعید

سیگار سبب ابتلای انسان به انواع بیماری‌ها می‌شود و حتی می‌تواند موجب نیاز افراد به استفاده از سمعک و ناشنوایی در میان‌سالی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف سیگار می‌تواند خطر بروز ناشنوایی را تا ۶۰ درصد در افراد سیگاری افزایش دهد.

این پژوهش به وسیله دانشمندان ژاپنی با تحقیق برروی بیش از ۵۰ هزار نفر به دست آمده است و کارشناسان خطر ناشنوایی را هم به جمع آسیب‌های ناشی از مصرف مواد دخانی اضافه کرده اند.


کارشناسان به افراد سیگاری توصیه می‌کنند برای کاهش عوارض خطر ناشنوایی هرچه سریع‌تر مصرف این ماده دخانی را ترک کنند.

پژوهش‌های پیشین نشان داده است مصرف سیگار به دلیل مواد شیمیایی سمی که در خود دارد سبب ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های ریوی، آسیب پوستی، ریزش مو، اشک ریزی و آسیب به اعصاب چشم، نارسایی کلیوی، فشار خون بالا و نیز ابتلا به برخی انواع سرطان می‌شود.

کارشناسان یکی از دلایل افزایش ناگهانی موج ناشنوایی و کم شنوایی در سال‌های اخیر در دنیا را افزایش میزان استفاده از سیگار بین افراد می‌دانند.


محققان ژاپنی در این پژوهش میزان شنوایی افراد را با سابقه استعمال سیگار به وسیله آن‌ها بررسی کرده و دریافتند سیگاری‌ها از قدرت شنوایی کمتری به نسبت دیگران برخوردارند.

افزون بر سیگار‌های سنتی، مصرف قلیان و سیگار‌های الکترونیکی (e-cigarettes) نیز می‌تواند سبب ناشنوایی و کم شنوایی در افراد شود.

پژوهش‌ها همچنین نشان می‌دهند مصرف سیگار سبب آسیب رساندن به قدرت شنوایی افراد برای شنیدن هر دو نوع صدای بلند و صدای زیر می‌شود.


کارشناسان به افراد سیگاری ترک سریع این ماده دخانی، انجام ورزش، مصرف مواد غذایی سالم مانند میوه و سبزیجات تازه، نوشیدن آبمیوه‌های طبیعی برای سم زدایی از بدن، خودداری از مصرف هرنوع ماده دخانی مانند قلیان، انجام تست ریه و تنفس برای اندازه گیری میزان قدرت ریه ها، نوشیدن میزان کافی آب، خودداری از گوش دادن به موسیقی با صدای بلند به ویژه به وسیله هدفون و پرهیز از قرارگرفتن در محیط‌های پرسروصدا را توصیه می‌کنند.


حتی افرادی که سال‌ها سیگار مصرف کرده اند هر زمان که استعمال این ماده دخانی را ترک کنند برای حفظ سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مرگبار مفید است.

نتیجه این پژوهش در مجله Nicotine and Tobacco Research منتشر شده است.

منبع:dailymail

انتهای پیام/

هشدار؛ قوه شنوایی سیگاری ها در خطر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
ای خدای من روزی خواهد امد دخانیات مواد مخدر از کره زمین به موزه تاریخ بپیوند داماد من می اید منزل من لم می دهد سیکار می کشد حالم بهم می خورد خدا بفریاد خانوادهایشان برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
من که از دست سیگاری ها خسته شدم
هر جایی می روی دود سیگار اینها هست
اصلاً براشون مهم نیست که دیگران اذیت می شوند
اگر مسلمانیم، باید از خود بپرسیم که آیا رفتارمان اهل بیت را آزرده نمی کند؟ آیا پیامبر (ص)، حضرت زهرا (س)، امام علی (ع) و فرزندان شان چنین رفتارهایی داشتند که ما امروز این کارها رو انجام می دهیم؟
چرا نمی آییم به احترام این 14 معصوم، هر زمان که تولدشان می شود، سیگار را ترک کنیم و دیگر سیگار هم نفروشیم. باشد که به واسطه این احترام دیگر سیگار را ترک کنیم و موجبات خشنودی آنها رو فراهم کنیم که خشنودی آنها، خوشحالی خداوند را در پی دارد
آخرین اخبار