دخانیات سالانه جان 63 هزار ایرانی را می‌گیرد

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف قلیان از سیگار پیشی گرفته است ،گفت: سالانه 63 هزار نفر در ایران در اثر مصرف دخانیات جان خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی‌اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت امروز در جلسه اجرایی شدن ساماندهی عرضه محصولات دخانی در سطح خرده‌فروشی؛ با بیان اینکه سالانه 63 هزار نفر در اثر دخانیات در ایران جان خود را از دست می‌دهند، گفت: راهکارهای مختلفی برای کاهش مصرف مواد دخانی وجود دارد که یکی از استراتژی‌های کاهش مصرف اطلاع‌رسانی در خصوص مضرات مواد دخانی است. مردم باید بدانند که مصرف دخانیات می‌تواند چه خطراتی را برای آنها داشته باشد.

وی ادامه داد: راهکار دوم برای کاهش مصرف دخانیات جلوگیری از مصرف آن در اماکن عمومی است. ما قانون‌های بسیار خوبی در این زمینه داریم اما متأسفانه اجرایی نمی‌شود. راهکار سوم برای کاهش مصرف دخانیات این است که اگر کسی معتاد به هر نوع مواد دخانی باشد شرایطی وجود داشته باشد که در صورت علاقمندی بتواند اعتیادش را ترک کند که این امکان در شبکه‌های بهداشتی ایجاد شده است.

سیاری به راهکار چهارم اشاره و عنوان کرد: افزایش قیمت راهکار موثری در کاهش مصرف مواد دخانی است. ثابت شده که اگر قیمت افزایش یابد مصرف نیز کاهش پیدا می‌کند که خوشبختانه به همت نمایندگان مجلس قیمت خرده‌فروشی مواد دخانی امسال افزایش پیدا کرده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان با بیان اینکه میزان مصرف قلیان از سیگار در حال پیشی گرفتن است تأکید کرد: در حال حاضر در برخی از مواد دخانی موادی همچون گرس، مواد مخدر، فلزات سنگین، مواد شیمیایی و مواد معطر سرطان‌زا وجود دارد که همین امر باعث افزایش اعتیاد در کشور شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار