هشدار نماینده مجلس در خصوص سود سپرده های بانکی

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی: اگر سود سپرده‌های بانکی پایین نیاید، در سال ۹۷ با افزایش بهای تمام شده روبرو خواهیم شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عصر امروز ۲۴ اسفندماه در جلسه مشترک مجمع نمایندگان با کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان با بیان اینکه افق بهتر و بالاتری را برای اشتغال استان در سال ۹۷ پیش بینی می‌کنیم، گفت: متاسفانه میزان اعتبارت جذب شده در حوزه‌های اشتغال فراگیر، خرد و کوچک و ... استان کرمان مطلوب مجمع نمایندگان استان نیست که بخشی از آن مربوط به تاخیر دولت در ابلاغیه‌های این طرح‌ها بود و فرصت اشتغال را از استان‌ها گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه باید بانک‌های استان و کشور همت بیشتری را در این راستا انجام دهند، به شرایط اقتصاد کلان کشور اشاره و اظهار کرد: به دلیل بالا بودن نرخ تامین مالی در کشور نسبت به کشور‌های اطرف و عدم توان رقابت با آن‌ها در جذب سرمایه گذار، نگران اشتغال کشور در سال آینده هستیم.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هم اکنون نرخ تامین مالی ایران ۴ تا ۵ برابر کشور‌های اطراف است، اظهار کرد: راهکار کاهش نرخ تامین مالی در کشور کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی و تورم است که در این راستا خوشبختانه دولت توانسته است طی سه سال گذشته نرخ تورم را به حدود ۱۰ درصد برساند، اما همچنان در حوزه نرخ سود سپرده‌ها با مشکل و تصمیمات ناخردانه روبرو هستیم.
پورابراهیمی با انتقاد از عملکرد یک شبه و غیرکارشناسی بانک مرکزی در افزایش نرخ سود سپرده از ۱۵ به ۲۰ درصد، اظهار کرد: این افزایش سود سپرده‌ها یعنی افزایش نرخ تامین مالی در کشور که این اتفاق را بعنوان یک کار غیرکارشناسی در جلسه‌ای با حضور اعضای اقتصادی دولت در کمیسیون اقتصادی عنوان کردیم و دکتر سیف از جبران این موضوع خبر داد، اما همچنان شاهد هستیم این کار ادامه دارد و سود سپرده‌ها کاهش پیدا نکرده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۳۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی تبدیل به نرخ‌های سود ۲۰ درصد شده است که همین امر ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه به نظام اقتصادی کشور وارد و سبب بروز چالش در بازار اقتصادی کشور شد، هشدار داد: اگر سود سپرده‌های بانکی پایین نیاید، در سال ۹۷ با افزایش بهای تمام شده روبرو خواهیم شد که بار دیگر با موضوع تامین مالی در اقتصاد کشور مواجه می‌شویم و نرخ سود سپرده‌ها به ۳۰ درصد باز خواهد گشت.
وی با تشریح طبعات وارده به اقتصاد کشور در افزایش نرخ سود سپرده ها، گفت: لطمه به بازار سرمایه کشور، مشکلات به وجود آمده در ترازنامه نظام بانکی، افزایش بهای تمام شده پول کشور و انحراف اشتغال از جمله پیامد‌های افزایش سود سپرده بانک‌ها خواهد بود که باید تصمیم جدی در این راستا از سوی بانک مرکزی و دولت قبل از آنکه این موضوع وارد فاز جدیدی شود، اخذ گردد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه به طرح موفق کارورزی اشاره و اظهار کرد: انصافاً استان کرمان پیشگام در حوزه اقتصادی است و حرکت‌های خوبی در سطح استان انجام می‌شود. طرح کارورزی نیز نیازمند حمایت‌های منابعی است.
پورابراهیمی در پایان با بیان اینکه بزرگترین مانع برای اشتغال کشور قانون اداره کار است، اظهار کرد: باید برای مشاغل خانگی این قانون اصلاح شود و در شرایطی که تقاضای کار ۱۰ برابر عرضه است و ایجاد اشتغال در حوزه‌های سنگین، دشوار می‌باشد، باید اصلاح قانون کار در مشاغل خانگی در مجلس شورای اسلامی صورت گیرد.

انتهای پیام/ی

نگران اشتغال کشور در سال آینده هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Norway
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
اگر سود بانکی پایین بیاید ، متأسفانه به بازارهای دیگر مثل طلا ، ارز و مسکن روانه می شود و باعث گرانی در آن بخش ها می شود .
آخرین اخبار