موج‌شکن سوزا با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد/پیشرفت ۹۵درصدی موج شکن‌های سواحل جنوبی

موج‌شکن سوزا با هزینه‌ای بالغ بر 210 میلیارد ریال امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به بهره‌برداری رسید.

موج‌شکن سوزا با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد/پیشرفت ۹۵درصدی موج شکن های سواحل جنوبیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هفتمین اسکله شناور با هدف خدمت‌رسانی مناسب به گردشگران جزیره عجایب هفت‌گانه خیلج‌فارس اوایل سال 97 در جنگل هرای روستای ساحلی طبل نصب خواهد شد؛ همچنین هشتمین اسکله گردشگری در بندرگاه خور بین‌المللی آذینی شهرستانی سیریک (واقع در سواحل مکران) تا پایان فصل بهار سال آینده نصب می‌شود.

گفتنی است، برای ساخت و نصب هشت اسکله گردشگری  حدود 52 میلیارد ریال از محل داخلی سازمان بنادر و دریانوردی هزینه می‌شود. طول هر یک  از این اسکله‌های شناور 20 متر و عرض آن 5 متر است، که می‌تواند هم زمان 3 شناور تفریحی و مسافری در این اسکله‌ها، پهلوگیری کنند.

بر اساس این گزارش، موج‌شکن سوزا با هزینه بالغ بر 210 میلیارد ریال امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید. 53 فروند با ظرفیتی بالغ بر 5 هزار و 912 صندلی و 65 فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت حمل درجای 2هزار و 760 دستگاه مسافری دریایی امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

بنابر این گزارش، تعداد موج شکن‌های جزیره قشم هم اکنون به 6 موج شکن و هزینه‌های کل به 620 میلیارد ریال می‌رسد، همچنین تعداد کل موج شکن‌های اجرایی 49 عدد است که هزینه کل آن 5060 میلیارد ریال است.

در راستای محرومیت زدایی و ارتقای رفاه و معیشت مردم منطقه و همچنین ارتقای امنیت مرزهای آبی کشور، طرح احداث موج شکن‌های سواحل جنوب از سال 89 آغاز و هم اکنون با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی قرار دارد.

انتهای پیام/

سرمایه گذاری 210 میلیارد ریالی برای موج شکن سوزا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار