تاکید بر همکاری با نیرو‌های انتظامی و امدادی در ایام نوروز

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برای حفظ امنیت و آسایش در ایام نوروز، باید با نیرو‌های انتظامی و امدادی همکاری کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: نیرو‌های انتظامی، امدادی و خدمات رسان استان در ایامی که همه مردم در مسافرت و تفریح به سر می‌برند در حال خدمت رسانی به مردم هستند؛ که باید همه قدردان زحمات آنان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ایام نوروز را فرصتی برای توجه بیشتر به صله رحم دانست و از مردم خواست تا در این ایام یکدیگر را به تقوا دعوت کنند.

وی رعایت عدالت در بازار، اقامه نماز در مساجد، رعایت حقوق پدر و مادر و همسایه، محبت زن و شوهر به یکدیگر، توجه به فرزند و داشتن رحم و مروت را از مصادیق تقوا بیان کرد و اضافه کرد: سعی کنید در دیدار با یکدیگر خداوند را یاد کنید تا این دیدار‌ها پربرکت باشند.

امام جمعه قزوین با اشاره به شروع ایام اعتکاف در ایام نوروز گفت: برای حضور و شرکت در مراسم اعتکاف باید از همین امروز آمادگی لازم را در خود ایجاد کنیم، همچنین خیرین از این فرصت استفاده کنند و برای مشارکت در این مراسم معنوی اقدام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به حوادث رخ داده در سال جاری گفت: تلخ‌ترین اتفاق امسال آوارگی مسلمانان میانمار بود که جلوی چشم مدعیان حقوق بشر زنده سوزانده شدند.

وی اضافه کرد: اگر یک تروریست و یا یک قاچاقچی که باعث نابودی خانواده‌های می‌شوند در کشور ما محاکمه شود، فریاد حقوق بشری آن‌ها بلند می‌شود، اما این سطح از جنایات علیه مسلمانان روهینگیا را دیدند و نه تنها حرفی به میان نیاوردند بلکه از این جنایات حمایت هم کردند.

نماینده ولی فقیه در قزوین با یادآوری زلزله کرمانشاه و وضعیت زلزله زدگان گفت: روز‌های اول همه دست به جیب می‌شویم، اما بعد فراموش می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی از مردم خواست تا پیگیر و همراه مردم زلزله زده کرمانشاه باشند.

امام جمعه قزوین همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پروین اعتصامی او را نمونه‌ای از شاعران دانست که می‌توانند برای بانوان الگو باشد.

وی همچنین حوادث کشتی سانچی و سقوط هواپیمای تهران - یاسوج را تسلیت گفت.

خطیب جمعه قزوین به فتنه فرقه گرایان منحرف در خیابان پاسداران نیز اشاره کرد و گفت:: عده‌ای در این خیابان جمع شدند و فتنه‌ای را رقم زدند و باعث شهادت جمعی از بسیجیان شدند، اما در نهایت بساطشان برچیده شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه از دستگاه قضایی خواست با قاطعیت هر چه بیشتر این فتنه را از ریشه بسوزاند تا بعد‌ها آثار شوم این فتنه گران و آسیب آنان ا. را مشاهده نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان  به حوادث دی ماه اشاره و افزود: عده‌ای فریب خورده و فتنه انگیز به خیابان آمدند تا خیال آمریکا و اسرائیل را راحت کنند، اما بیداری و بصیرت مردم باعث شد تا بساط شان جمع شود.

وی با اشاره به حمله تروریست‌های داعشی به مجلس شورای اسلامی گفت: این حادثه گوشه‌ای از شرارت‌های داعشی را نشان داد تا عده‌ای که همیشه ساز مخالف با حضور ایران در سوریه و عراق می‌زنند، شاهد گوشه‌ای از این جنایت‌ها باشند.

امام جمعه قزوین افزود: این حادثه نشان داد اگر مدافعان حرم در سوریه و عراق داعشی‌ها را سرجای خود ننشانند آ. آنان در کوچه و خیابان‌های ایران به سراغ مردم خواهند آمد.

وی همچنین یاد و خاطره شهدا مدافع حرم به ویژه شهید حججی را گرامی داشت.

خطیب جمعه قزوین اردوی راهیان نور را بصیرت افزا دانست و از سپاه برای برگزاری آن تشکر کرد.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.