ویژه برنامه‌های صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری در نوروز ۹۷

ویژه برنامه‌های صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری در نوروز ۹۷ اعلام شد.

ویژه برنامه های صدا و سیمای مرکز چهارمحال وبختیاری در نوروز97به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری از تهیه و پخش ویژه برنامه‌های متنوعی همزمان با عید نوروز و آغاز سال جدید در رادیو و تلویزیون استان خبر داد.

مهرداد عظیمی گفت: ویژه برنامه «شب‌های بهاری» در طول تعطیلات سال جدید از ساعت ۲۱ هر شب به مدت ۹۰ دقیقه و با ایجاد لحظاتی شاد برای مردم و مسافران نوروزی، از شبکه استانی سیمای جهان بین روی آنتن می‌رود.

وی افزود: این برنامه همچنین در لحظات تحویل سال با توجه به همزمانی با شب سالروز شهادت حضرت امام علی النقی (علیه السلام) با محور‌ها و بخش‌های معنوی از جمله فلسفه دعای تحویل سال و نوروز در فرهنگ اسلامی، به مدت ۲۴۰ دقیقه پخش می‌شود.

عظیمی درخصوص برنامه‌های نوروزی شبکه استانی صدای چهارمحال و بختیاری هم گفت: «به استقبال بهار» ویژه برنامه رادیویی با بخش‌های متنوع و جذاب است که از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح سه شنبه ۲۹ اسفند ۹۶ به عنوان آخرین روز سال، به انعکاس حال و هوای شب عید و تکاپوی مردم برای استقبال از بهار می‌پردازد.

وی اضافه کرد: «مژده بهار» نیز عنوان ویژه برنامه تحویل سال نو از رادیوی بام ایران است که به دلیل همزمانی با شب شهادت امام علی النقی (ع) و با رویکرد مذهبی، به پیوند بین باور‌های دینی و آداب و رسوم ایرانی و ایجاد لحظاتی معنوی هنگام تحویل سال خواهد پرداخت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری افزود: این برنامه از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ روز ۲۹ اسفند و همزمان با لحظات تحویل سال پخش می‌شود.

عظیمی اظهار داشت: «سال نو، سلام نو» ویژه برنامه صبحگاهی رادیوی جهان بین است که در طول تعطیلات نوروزی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ هر روز روی آنتن می‌رود.

وی ادامه داد: «بهار بام ایران» هم ویژه برنامه عصرگاهی رادیوی استان می‌باشد که از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در ایام تعطیلات نوروز تقدیم علاقمندان خواهد شد.

عظیمی همچنین گفت: حوزه خبر صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری هم با پیش بینی تولید و پخش بیش از یک هزار و ۹۰۰ دقیقه گزارش رادیویی و تلویزیونی و مستند خبری از شبکه‌های محلی و سراسری و گزارشات و اخبار مکتوب از طریق خبرگزاری صدا و سیما و همچنین باشگاه خبرنگاران جوان، به استقبال فصل بهار می‌رود.

وی، تولید پوستر و عکس نوشت موضوعی، نماهنگ از جاذبه‌ها و مناطق گردشگری، موشن گرافیک و اینفوگرافی با موضوع فرهنگ سازی، تأمین و بازنشر موشن گرافیک و کلیپ موضوعی، و معرفی اماکن‌های دیدنی در قالب عکس نوشته را از برنامه‌های حوزه فضای مجازی این مرکز به مناسبت سال نو بیان کرد.

عظیمی یادآور شد: تولیدات آرشیو محور با موضوعات طنز و سرگرمی، اطلاع رسانی از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در ایام نوروز، اطلاع رسانی از اوضاع جوی، ترافیک و جاده ها، جشنواره عیدانه با موضوع عکس و فیلم کوتاه، تولید پادکست و آنونس رادیویی، تولید کلیپ موضوعی، بازنشر گزارشات موضوعی و گزارشات کوتاه مردمی پیرامون حال و هوای نوروز، سفر‌های نوروزی و دید و بازدید از دیگر اقدامات این حوزه به مناسبت عید نوروز است.

به گفته وی؛ معرفی آیین‌ها و سنت‌های نوروز، معرفی اماکن و جاذبه‌های طبیعی، تفریحی، گردشگری، تاریخی و زیارتی، سوغات و صنایع دستی، موسیقی‌های محلی، گزارش مردمی، نمایش، مباحث کارشناسی و گفتگو، از بخش‌های برنامه‌های نوروزی صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری با هدف ایجاد فضای سرگرمی و روحیه نشاط، شادی و پویایی، ترویج آداب و رسوم ارزشمند محلی، سنت‌های حسنه نوروز مانند صله رحم و عید دیدنی، تقویت فرهنگ بوم گردی، ارتقای دانش جامعه و فرهنگ سازی برای مراقبت از محیط زیست، کمک به رونق مشاغل خاص متناسب با ایام نوروز و راهنمایی گردشگران و مسافران می‌باشد.

لحظه تحویل سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه و ۲۸ ثانیه روز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ هجری شمسی مطابق با ۲ رجب المرجب ۱۴۳۹ هجری قمری و ۲۰ مارس ۲۰۱۸ میلادی می‌باشد.

انتهای پیام/خ

برنامه‌های صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری در استقبال از بهار

برچسب ها: صدا و سیما ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار