سفیر افغانستان در مسکو خبر داد؛

کمک‌های تسلیحاتی روسیه به دولت افغانستان

سفیر افغانستان در مسکو از کمک‌های تسلیحاتی روسیه به دولت افغانستان خبر داد.

کمک‌های تسلیحاتی روسیه به دولت افغانستانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، عبدالقیوم کوچی سفیر افغانستان در مسکو گفت: کابل علاقه‌مند به خرید بالگرد‌های ام آی ۱۷ (Mi-۱۷) و ام آی ۳۵ (Mi-۳۵) از روسیه به منظور استفاده در عملیات ضد تروریستی است و تمایل دارد این بالگرد‌ها را به شکل رایگان دریافت کند.

کوچی گفت: «ما زمانی این بالگرد‌ها را از روسیه می‌خریدیم. چندین فروند از این بالگرد‌ها هنوز عملیاتی و برخی دیگر از آن‌ها نیازمند تعمیرات اساسی هستند تا بتوان چندین سال دیگر از آن‌ها استفاده کرد. افغانستان مایل است به علت کارایی بالای این بالگرد‌ها و انطباق آن‌ها با شرایط محیطی این کشور چندین فروند دیگر از آن‌ها خریداری کند.»

با این حال به گفته کوچی، دولت افغانستان در حال حاضر منابع مالی کافی برای خرید این بالگرد‌ها در اختیار ندارد و دولت آمریکا بر خلاف گذشته از اختصاص منابع مالی به دولت افغانستان برای خرید‌های تسلیحاتی خودداری می‌کند.

سفیر افغانستان در روسیه افزود «آمریکا بالگرد‌های بلک هاوک (Black Hawk) را در اختیار نیرو‌های مسلح افغانستان قرار می‌دهد. من معتقدم روسیه هم می‌تواند چند فروند بالگرد ام آی ۳۵ به ارتش افغانستان که به شدت برای عملیات ضد تروریستی مورد نیاز است، تحویل دهد.»

کوچی گفت: مردم دو کشور و جامعه بین الملل یقینا از این اقدام روسیه که نشان دهنده حسن نیت آن است قدردانی می‌کنند.

اوایل این هفته ضمیر کابلوف رئیس اداره امورآسیای وزارت خارجه روسیه گفت: یک موافقتنامه دوجانبه در زمینه کمک‌های تسلیحاتی روسیه به دولت افغانستان از نوامبر ۲۰۱۶ اجرایی شده است.
وی افزود این سند، زمینه قانونی کمک‌های تسلیحاتی روسیه به افغانستان و تجهیز نیرو‌های امنیتی این کشور را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/

ابراز امیدواری افغانستان برای تحویل بالگرد از روسیه

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار