نماینده آمریکا در نشست کمیسیون مشترک برجام مطرح کرد؛

به دنبال رسیدن به یک توافق تکمیلی با اروپایی‌ها برای اصلاح برجام هستیم

برایان هوک گفت که دولت آمریکا به دنبال رسیدن به یک «توافق تکمیلی» با کشور‌های اروپایی درباره برجام است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه «برایان هوک» مدیر بخش سیاست‌گذاری وزارت خارجه آمریکا که در وین و برلین در نشست‌هایی درباره برجام شرکت کرده، روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: دولت ترامپ به دنبال آن است تا پیش از فرارسیدن ضرب الاجل ماه می بر سر برجام به یک توافق تکمیلی با اروپایی‌ها دست یابد.

وی افزود: این توافق تکمیلی با برنامه موشک‌های بالستیک ایران، فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور، بند‌های منقضی‌شونده برجام و تشدید بازرسی‌های کارشناسان سازمان ملل از مراکز هسته‌ای ایران ارتباط دارد.

«برایان هوک» که یکی از افراد نزدیک به «رکس تیلرسون» وزیر خارجه برکنارشده آمریکا به شمار می‌رود، گفت: «در لندن، پاریس و برلین گفتگو‌های مناسبی درباره برجام داشتیم.»

وی تصریح کرد: «نقاط مشترکی وجود دارد، هرچند اختلاف های زیاد هم وجود دارد که برای کاهش آنها باید تلاش بیشتری انجام شود.»

«برایان هوک» همچنین به اختیارات محدودی که دارد اشاره کرد و گفت: «رئیس‌جمهور به ما دستوری درباره اقدامی فراتر از تلاش برای رسیدن به توافق با متحدان اروپایی‌مان نداده است.»

شایان ذکر است، خبرگزاری رویترز ساعاتی پیش مدعی شد به سند محرمانه‌ای دست یافته است که نشان می دهد انگلیس، فرانسه و آلمان برای باقی نگه داشتن ترامپ در برجام تحریمهای جدیدی را علیه ایران پیشنهاد داده‌اند.

طبق گزارش رویترز، این تحریمها افراد مرتبط با برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های این کشور در سوریه را هدف قرار خواهند داد.

گفتنی است روز گذشته نمایندگان آمریکا و سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان سومین نشست خود را با هدف آنچه اصلاح برجام خوانده شده، در برلین برگزار کردند.

ترامپ در موعد قبلی تمدید معافیتهای تحریمی ایران تهدید کرد چنانچه کشورهای اروپایی برجام را مطابق میل او اصلاح نکنند، او آمریکا را از این توافق خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

تاکید آمریکا بر توافق تکمیلی با اروپایی‌ها در خصوص برجام 

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار