هر آنچه والیبال ایران در سال جدید به آن نیاز دارد

کارشناس و پیشکسوت والیبال ایران گفت: مدیریت جدید فدراسیون والیبال نیازمند یک کارشناسی از وضعیت کنونی است.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، خسرو ابراهیم، پیشکسوت و کارشناس والیبال ایران درباره وضعیت والیبال ایران در سالی که گذشت و برنامه‌هایی که باید مورد توجه والیبال در سال جدید باشد، اظهار داشت: بی تردید در چند سال اخیر ورزش والیبال موفق ترین رشته تیمی ورزشی در ایران به شمار می‌رفته است که باید عملکرد آن را تحسین کرد. در واقع والیبال ایران توانسته است به خوبی از سطح آسیا پا را فراتر گذاشته و در بین برترین‌های جهان نیز اسم و رسمی برای خود رقم بزند.

وی ادامه داد: والیبال ایران در سال 96 در بخش ملی و به ویژه در رده نوجوانان نتیجه درخشانی گرفت و توانست روی سکوی قهرمانی بایستد. در مسیر پیشرفت والیبال عوامل مختلفی تاثیرگذار بودند که می‌توان آن‌ها را اینگونه برشمرد. پرورش استعدادهای مناسب از طریق کانون‌های والیبال، شرکت مستمر تیم های ملی در رده های نوجوان و جوانان در مسابقات آسیایی  و جهانی، شکل گیری لیگ برتر والیبال، به کارگیری مربیان درجه یک بین المللی و مدیریت خوب و مستمر سال های اخیر. همه این عوامل در این پیشرفت تاثیرگذار بودند.

خسرو ابراهیم در ادامه افزود: متاسفانه در مقابل پیشرفتی که والیبال به ویژه در 2 دهه اخیر داشته است، سیاست و تمهیدات لازم و متفاوتی که بتواند پاسخگوی شرایط جدید والیبال کشور باشد، به کار گرفته نشده است.

وی خاطر نشان کرد: بی توجهی به وضعیت لیگ برتر و مشکلاتی که این لیگ دارد یک معضل بزرگ در والیبال ایران به شمار می رود. به اعتقاد من والیبال نیاز به اجباری کردن برخی اقدامات در تیم های لیگ برتری دارد. برای مثال تیم ها موظف شوند که قطعا از بازیکنان جوان خود در ترکیب استفاده کنند. همان طور که در تمام لیگ های معتبر جهان ترکیب اصلی تیم های باشگاهی را بازیکنان 17 تا 20 سال تشکیل می‌دهند.

ابراهیم افزود: این که والیبال ایران هنوز به طور قطع جرات این را ندارد که بازیکنان جوان تر را جایگزین نفرات اصلی تیم بزرگسالان کند، به دلیل این است که بازیکنان جوان به دلیل عدم فرصت کافی برای به میدان رفتن، نتوانستند تجربه کافی کسب کرده و اعتماد به نفس لازم را ندارند.

این کارشناس والیبال ادامه داد: باید پذیرفت که والیبال ایران در 2 سال اخیر در نبرد با تیم‌های قدرتمند جهان که روزی توان شکست آن‌ها را داشت، با مشکل و چالش مواجه شده است و کمتر شاهد آن قدرت قبلی هستیم. نمونه عینی این اتفاق را در مسابقات المپیک و دو لیگ جهانی قبلی شاهد بودیم.

ابراهیم اظهار داشت: مدیریت والیبال ایران در سال 96 با برگزاری انتخابات تغییر کرد و به اعتقاد من مدیریت جدید این فدراسیون به منظور حفظ جایگاه والیبال بین تیم های برتر دنیا نیازمند یک کارشناسی از وضعیت کنونی است تا بتواند پاسخگوی نیازهای پیش رو باشد. آنچه مهم است به کارگیری سیاستی جدید با مبنای علمی در حوزه استعدادیابی ، ساختار لیگ‌های والیبال به ویژه در بخش بزرگسالان، تغییر در ترکیب و بدنه تیم بزرگسالان است و می‌تواند بسیاری از چالش‌ها را رفع کند. به ویژه اینکه تیم ملی با هدف روی سکو رفتن در المپیک 2020 در حال طی کردن مسیرش است.

وی خاطرنشان کرد: پشتوانه سازی مبتنی بر اصول علمی می‌تواند موفقیت تیم ملی را تضمین کند. این موضوع نیازمند آسیب شناسی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه نیز هست. قطعا در سرتاسر کشور استعدادهای زیادی در انتظار دیده شدن و رشد و کمک به والیبال کشور هستند. تلاش مدیریت جدید باید در سال 96 توجه به استعدادیابی و برنامه ریزی‌های هدفمند و اصولی باشد. در غیر این صورت نمی‌توان روز‌های خوبی را برای والیبال پیش‌بینی کرد.

انتهای پیام/

اظهارات خسرو ابراهیم درباره آینده والیبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار