معاون وزیر خارجه صربستان گفت، با اجرایی شدن مصوبه لغو روادید و برقراری پرواز مستقیم میان تهران و بلگراد، صربستان آماده میزبانی از تجار و گردشگران ایرانی شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، معاون کنسولی وزارت امور خارجه صربستان گفت: ما آماده میزبانی از تجار و گردشگران ایرانی هستیم و درصدد افزایش مدت اقامت بدون ویزای اتباع ایرانی از یک ماه به شش ماه در سال هستیم.

دومین نشست کنسولی ایران و صربستان با حضور هیات کنسولی کشورمان به ریاست چگینی مشاور وزیر و مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان و هیات همراه در محل وزارت امور خارجه صربستان به میزبانی آتسا یووانوویچ معاون کنسولی وزارت امور خارجه این کشور و سایر مسئولین برگزار شد.

طرفین در این نشست با تاکید بر توسعه بیش از پیش روابط دوستانه دو کشور که در شش ماه گذشته شاهد دو دستاورد بزرگ لغو روادید و برقراری پرواز‌های مستقیم بوده است، بر ایجاد و هموار سازی بستر‌های حقوقی حفاظت از حقوق قانونی اتباع خود در کشور مقابل تاکید کردند.
در این نشست طرفین موافقت خود را با امضای موافقتنامه‌های چهارگانه قضایی بر همکاری نهاد‌های دو کشور در مقابله با باند‌های جعل اسناد، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و جنایات سازمان یافته تاکید کردند.

چگینی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان، روابط تاریخی دو کشور ایران و صربستان را مبتنی بر دوستی و احترام متقابل خواند و اعلام کرد مناسبات دو کشور در سال جاری، رشد چشمگیری داشته و این رشد در حوزه همکاری‌های گردشگری بسیار قابل توجه بوده است.

آتسا یووانوویچ معاون کنسولی وزارت امور خارجه صربستان نیز با تشکر از موضع اصولی کشورمان در قبال کوزوو، اعلام کرد با اجرایی شدن مصوبه لغو روادید و برقراری پرواز مستقیم، صربستان آماده میزبانی از تجار و گردشگران ایرانی شده است و همه ارکان دولت موظف به ارائه بهترین خدمات ممکن به شهروندان ایرانی شده اند.

وی ادامه داد دولت صربستان درصدد افزایش مدت اقامت بدون ویزای اتباع ایرانی از یک ماه به شش ماه در سال است.

اولین کمیسیون مشترک کنسولی دو کشور، مهرماه ۱۳۹۶ در تهران برگزار شد و طرفین توافق کردند سالانه حداقل دو نشست مشترک برگزار کنند.
به تازگی شرکت هواپیمایی ایران ایر پرواز‌های مستقیم خود بین تهران و بلگراد را پس از ۲۷ سال وقفه از سر گرفته و قشم ایر نیز به زودی پرواز‌های خود را در این مسیر آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

آمادگی صربستان برای استقبال از تاجر و گردشگر ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار