دهقان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مقابله با واردات بی‌رویه ضرورت فراموش شده تحقق شعار سال

دهقان گفت: واردات کالا‌هایی که مشابه داخلی دارند بسیار بالاست، مقابله با واردات بی‌رویه لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

خبر عید/////////مقابله با واردات بی‌رویه ضرورت فراموش شده شعار سالفاطمه دهقان دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) در گفت‌و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شعار سال ۹۶، اقتصاد مقاومتی-تولید و اشتغال، اظهار کرد: مقام معظم رهبری باتوجه به شرایط اقتصادی کشور در نام گذاری سال‌های اخیر مکرر از نام اقتصاد مقاومتی  استفاده کردند و اهمیت آن را بیان می‌کنند.

دهقان با اشاره به این که بحث حمایت از تولید داخلی داغ است، گفت: ما باید جنگ فرهنگی و اقتصادی را باور کنیم و برای فرهنگ سازی در فعالیت ‌های مربوط به  تولید داخلی، خرید ایرانی و رفع مشکلات اقتصادی تلاش کنیم البته حمایت از تولید داخلی به همت مردم و دولت بستگی دارد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) در خصوص روند پیشرفت در بحث اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری اگر به ضروریات اقتصاد مقاومتی توجه شده بود وضعیت اقتصادی اینگونه نبود و شاهد روند بالای پیشرفت در اقتصاد مقاومتی بودیم.

سیاست اقتصاد مقاومتی باید نقشه حرکت دولت باشد

وی با بیان این که دولت تمام حواس خود را صرف برجام و تحریم‌ها کرده است، گفت: دولت برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و افزایش اشتغال زمانی ندارد و روزانه شاهد اقزایش تعداد بیکاران هستیم، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید راهبرد اساسی دولت باشد.

دهقان با اشاره به این که مقابله با واردات بی‌رویه لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است افزود: متأسفانه علی‌رغم تمام هشدار‌های دلسوزان، هنوز رقم واردات کالا‌هایی که مشابه داخلی دارند بالاست و با این وضعیت نمی‌توان نسبت به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی امیدوار بود؛ مقابله با واردات بی‌رویه لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است و با بی‌توجهی به واردات بی‌رویه نمی‌توان از توجه به اقتصاد مقاومتی سخن گفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار