شریعتی نیاسر مطرح کرد؛

اجرای طرح آمایش آموزش‌عالی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی/ در مهارت‌آموزی سطح دانشگاهی زبانزد هستیم

////معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به پیاده‌سازی طرح آمایش آموزش عالی، این مهم را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در بخش گفت‌وگوی ویژه خبری ۲۰ شبکه ۴ سیما در خصوص طرح پیاده سازی آمایش آموزش عالی در کشور عنوان کرد: وزارت علوم یکی از پیشگامان آمایش آموزش عالی بوده و زمانی که در سال ۹۴ این طرح تصویب و به شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید بلافاصله ستاد آمایش تصویب و تاکنون در این زمینه ۳۰ جلسه برگزارشد.

وی به طرح ساماندهی مؤسسات آموزش‌عالی اشاره و تصریح کرد: در این طرح، با هدف ارتقای کیفی، مؤسسات آموزش عالی به دو دسته توسعه یافته و در حال توسعه تقسیم شده‌اند که مؤسسات در حال توسعه باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند تا در حوزه عملکردی، سطح کیفی آن‌ها افزایش یابد.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: یکی از دو طرحی که در اقنصاد مقاومتی در اختیار ما است یک بند آن در ارتباط با پیاده سازی آمایش آموزش عالی است.

اجرایی کردن سند آمایش آموزش عالی اولویت وزارت علوم است

 شریعتی نیاسر همچنین اجرایی کردن سند آمایش آموزش عالی را از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت علوم در حوزه آموزشی عنوان کرد و گفت: در این راستا نظام آموزش عالی کشور به ۱۰ منطقه تقسیم شده است و طرح مدیریت منطقه‌ای با هدف تمرکز زدایی از بخش ستادی آموزش عالی و هم‌افزایی در مناطق ۱۰ گانه، تدوین و در حال حاضر در مراحل پایانی قرار دارد.

وی اظهار کرد: در بخش ساماندهی که مهم‌ترین بند‌های این مجموعه است عملا تمام مراکز آموزش عالی کشور در بخش دولتی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتن و حدود ۴۶ موسسه آموزش عالی شناخته و برنامه‌های راهبردیشان در ستاد آمایش تصویب شده و در سال ۹۷ این نظام اجرایی خواهد شد.

مهارت‌آموزی  یکی از توفیقات آموزش عالی است

شریعتی نیاسر افزود: یکی از توفیقات ما درآموزش عالی که در بسیاری از کشورها زبانزد هستیم مهارت‌آموزی دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی حرفه ای ما است.

وی گفت: اکنون یکی از بحث‌هایی که دنبال می‌کنیم تعامل این دو دانشگاه در جهت اعتلای امر مهارت افزایی آموزش عالی کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
یا با تعداد زیاد مهندس می شود پیشرفت کرد؟ در صورتی که پیشرفت نیاز به مدیر کاردان دارد نه مهندس،حالا هم فقط کافی است به امار بیکاری کشور ها توجه کرد که ببینیم ایا تولید این همه فارغ التحصیل به صلاح بوده یا نه(بیکاری امریکا 3.9 و بیکاری ایران 14 درصد) مطمینا تصمیماتی مثل این در اینده کشور را با بحران هایی مواجه می کند که دیروز به آن فکر نکرده بودیم
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
آیا با تعداد زیاد مهندس می شود پیشرفت کرد؟ در صورتی که پیشرفت نیاز به مدیر کاردان دارد نه مهندس،حالا هم فقط کافی است به امار بیکاری کشور ها توجه کرد که ببینیم ایا تولید این همه فارغ التحصیل به صلاح بوده یا نه(بیکاری امریکا 3.9 و بیکاری ایران 14 درصد) مطمینا تصمیماتی مثل این در اینده کشور را با بحران هایی مواجه می کند که دیروز به آن فکر نکرده بودیم
آخرین اخبار