عملکرد سیاه جامگان در سال ۹۶؛

نیمکت متزلزل مشکی پوشان بلای جان این تیم در لیگ هفدهم

تیم فوتبال سیاه جامگان از آغاز فصل تاکنون نتوانسته با تغییرات پی در پی سرمربی در این تیم، از قعر جدول نجات پیدا کند.

نیمکت متزلزل مشکی پوشان بلای جان این تیم در لیگ هفدهمبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان سیاه جامگان در لیگ شانزدهم برای دومین بار پیاپی در هفته های پایانی و مخصوصا هفته آخر توانست از سقوط خود به لیگ دسته یک جلوگیری کند.سیاه جامگان تنها تیم لیگ بود که 2 بار تغییر مربی داشت.این تیم فصل را با فرهاد کاظمی شروع کرد.در میانه راه خداداد عزیزی جانشین این مربی شد و اصلا نتایج خوبی کسب نکرد و در هفته های آخر اکبر میثاقیان به داد سیاه جامگان رسید و در شرایطی که شانس زیادی برای بقای سیاه جامگان در لیگ نبود اما این تیم با نتیجه گرفتن در بازی های آخر در لیگ برتر ماندنی شد.

در  این گزارش  عملکرد مشکی پوشان مشهدی را مورد بررسی قرار دادیم:

مسئولان این تیم در لیگ هفدهم تصمیم گرفتند تا همچنان با اکبر میثاقیان به همکاری شان ادامه دهند و بر همین اساس در ابتدای فصل نقل و انتقالات تابستانی به سراغ بازیکنانی چون محمد قاضی، محمدرضا خلعتبری، محسن بنگر، علیرضا نور محمدی ، یونس شاکری، یوری چالاک رفتند، اما به دلیل مشکلات مالی نتوانستند با برخی از این نفرات قرارداد امضا کنند و در نهایت فصل را با تساوی برابر ذوب آهن آغاز کردند و در هفته دوم مقابل سپید رود در گیلان پیروز شدند تا با چهار امتیاز از همان ابتدای لیگ به نوعی برای دیگر تیم ها خط و نشان جدی کشیده باشند.

اما چندان طول نکشید و در هفته سوم بد شانسی سراغ این تیم آمد و آن چنان که باید نتوانست مقابل فولاد در ثامن امتیازی را کسب کند و در هفته چهارم و در ورزشگاه آزادی و جلوی چشمان هواداران پر شور تهرانی دست به کار بزرگی زد و توانست با یک امتیاز شیرین روانه مشهد شود. مشکی پوشان مشهدی در هفته های پنجم و ششم باز هم مقابل نفت تهران و تراکتورسازی به تساوی دست یافتند تا با امیدواری بیشتری به لیگ بیاندیشند.

اما رفته رفته از هفته هفتم مشکی پوشان در نتیجه گرفتن ناموفق عمل کردند، در نهایت امر این نتایج ضعیف باعث شد تا صبر مسئولان مشکی پوش لبریز شود  و با میثاقیان قطع همکاری کنند.

محرومیت عباسی از حضور در مسابقات فوتبال

پس از این اتفاقات و در حالی که سیاه جامگانی ها در گرفتاری مشکلات بودند خبری مبنی بر اینکه علی عباسی از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به دلیل جادوگری با 3 سال محرومیت از حضور در میادین فوتبالی مواجه شده است منتشر شد تا مشکلات این تیم نسبت به گذشته چند برابر شود.

ماجرا از این قرار بود که سال گذشته و در جریان دیدار تیم‌های ماشین‌سازی و سیاه‌جامگان در شهر مشهد در ورزشگاه ثامن ماموران نیروی انتظامی شخصی را بازداشت کردند که لباس عکاسی بر تن داشت و این شخص به دلیل انجام حرکات مشکوک در پشت دروازه حریف توسط مسئولان مربوطه مورد بازجویی قرار گرفت.

مسئولان مشکی پوشان که به دنبال جذب سرمربی جدید بودند علیرضا مرزبان را به دلیل رفاقت دیرینه ای که با رویانیان داشت جایگزین میثاقیان کردند و انتظار می رفت مرزبان که از تجربه خوبی در سرمربیگری برخوردار بود در طول مدت حضورش در سیاه جامگان بتواند کشتی به گل نشسته این تیم را به روزهای خوبش باز گرداند و با وجودی که مرزبان در چهار بازی هدایت مشهدی ها را بر عهده داشت تنها یک تساوی آن هم مقابل استقلال به ارمغان بیاورد تا مشخص شود مرزبان کسی نیست که بتواند آرزوهای این تیم را بر آورده کند.البته مرزبان بلافاصله پس از برکناری از سیاه جامگان هدایت تیم شهرداری ماهشهر را بر عهده گرفت.

حضور عنایتی در جمع مشکی پوشان مشهدی

پس از برکناری مرزبان ، مسئولان باشگاه عنایتی را که به عنوان دستیار زیر نظر مرزبان کار می کرد به عنوان سرمربی موقت این تیم برگزیدند، پس از این انتصاب خیلی ها انتظار داشتند این تیم با شوک مثبت مواجه شود اما رضا عنایتی که از هفته شانزدهم به عنوان سرمربی دائم سیاه جامگان انتخاب شد در زمان حضورش تنها در یک بازی پیروز شد و 4 بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسانید. عنایتی در 8 هفته در 5 بازی در خارج از خانه بازی کرد و در 3 بازی تیمش در مشهد به میدان رفت که در این هفته ها مشکی پوشان 4 کلین شیت به ثبت رساندند و موفق شدند 5 گل بزنند.

اما با این وجود باخت نزدیک 2 بر یک مقابل پیکان در شهدای شهر قدس و واکنش تند مالک باشگاه سیاه جامگان در رختکن تیم باعث شد تا عنایتی در هفته 23 عطای حضور در این تیم را به لقایش ببخشد و از سرمربیگری این تیم کناره گیری کند.

اما در کمال تعجب و در کمتر از 72 ساعت رای مسئولان مشهدی دوباره عوض شد و آنها در یک اقدام عجیب تصمیم گرفتند تا یک بازی دیگر را به عنایتی فرصت دهند تا شاید بتواند در بازی با سپاهان که در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار می شود معادلات را بر هم بزند، با برد زمین را ترک کند اما شکست تحقیر آمیز پنج بر صفر برابر زرد پوشان دیار نصف جهان موجب شد تا خانواده عباسی از این تصمیمی که گرفته بودند منصرف شوند و پس از بازی عذر عنایتی را بخواهند.

پس از این موضوع هدایت تیم به طور موقت به آرمین رهبر سپرده شد که از شانس بد مشهدی ها در آبادان و مقابل صنعت نفت شکست خوردند تا مشخص شود مشکلات این تیم ریشه دار است و باید کسی را بیاورند تا بتواند گره گشای این تیم باشد. پس از رفت وآمد سرمربیان متعدد داوود مهابادی که دوران ناموفقی را در نساجی سپری کرده بود طی حکمی از سوی محمدرضا عباسی به عنوان سرمربی جدید مشکی پوشان مشهدی انتخاب شد.

سیاه جامگان با حضور مهابادی به دنبال بقا در لیگ

حال باید دید آیا حضور مهابادی می تواند شوک آور باشد و در پنج هفته پایانی لیگ برتر هفدهم شرایط ماندن این تیم را مهیا کند یا اینکه پس از سه فصل بالاخره سیاه جامگان به لیگ پایین تر سقوط می کند. البته بعید به نظر می رسد مهابادی بتواند به دلیل مشکلات مالی متعددی که در سیاه جامگان وجود دارد کاری کند که سیاه جامگان از سقوط رهایی پیدا کند.

در انتهای جدول شرایط خیلی پیچیده است و تیم هایی مانند سیاه جامگان، استقلال خوزستان، سپید رود رشت و نفت تهران برای سقوط نکردن به شدت تلاش می کنند و باید منتظر ماند و دید در نهایت کدام تیم می تواند در دقایق پایانی مجوز حضورش در لیگ برتر را امضاء کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.