تفاهم نامه همکاری شورای دینی مسلمانان روسیه با جایزه مصطفی (ص)

به منظور فراهم آوردن زمینه‌های توسعه همکاری‌های فرهنگی، تفاهم‌نامه همکاری میان شورای دینی مسلمانان بخش آسیایی روسیه و دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) منعقد شد.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به منظور فراهم آوردن زمینه‌های توسعه همکاری‌های فرهنگی، علمی و فناوری در راستای پیشرفت و تعالی جهان اسلام و تعامل و همفکری بر اساس اصول و منافع مشترک و در راستای اهداف و ماموریت‌های طرفین، تفاهم‌نامه همکاری میان شورای دینی مسلمانان بخش آسیایی روسیه و دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) منعقد شد.

فوزی ‌سیدو به نمایندگی از شورای دینی مسلمانان بخش آسیایی روسیه و سیدعلی عمرانی به نمایندگی از جایزه مصطفی (ص) این تفاهم‌نامه همکاری را امضا کردند.

براساس این تفاهم‌نامه، مشارکت فعال در رویداد‌های علمی و فناوری شبکه همکاران طرفین به منظور بهره‌مندی مخاطبان هر دو مجموعه، از فرصت‌های فراهم شده است. همچنین به موجب این تفاهم‌نامه مشارکت فعال در توسعه بستر‌های علمی و فناوری در کشور‌ها و جوامع اسلامی، ارائه بسته‌های حمایتی شامل حمایتهای مالی، علمی و تأمین منابع انسانی متخصص شامل اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، فناوران و پژوهشگران به منظور ارتقا کیفی فعالیت‌های هر دو مجموعه در جامعه مخاطب، امکان‌پذیر خواهد شد.

 

انتقال تجربیات طرفین در ایجاد و توسعه شبکه‌سازی میان اعضا و استفاده از توان و ظرفیت طرفین به منظور هم-افزایی ودستیابی به اهداف مشترک، همکاری در تأمین مالی از محل جذب مشارکت مالی مردمی به منظور توسعه علم و فناوری، برگزاری نشست و کارگاه در زمینه‌های علمی، فناوری، وقف و امور خیریه، ارائه مشاوره در زمینه‌های تخصصی بر اساس تجربیات طرفین، مشارکت فعال شورا برای معرفی اهداف، مأموریت‌ها، فعالیت-ها و دستاورد‌های جایزه در روسیه از طریق ابزار‌های رسانه‌ای در اختیار، فراهم ساختن زمینه شروع فعالیت نمایندگی جایزه مصطفی (ص) در روسیه به منظور توسعه فعالیتهای علمی و فناوری و تعامل دو جانبه در راستای ارائه خدمات مناسب به جامعه علمی مخاطب طرفین و جهان اسلام؛ از دیگر مفادی است که در این تفاهم‌نامه قید شده و طرفین را لازم به اجرا کرده است.

لازم به ذکر است که شورای دینی مسلمانان بخش آسیایی روسیه، سازمانی مردم نهاد و مستقل است که با دانشگاه‌ها و مراکز علمی روسیه و دیگر کشور‌ها ارتباطات و تعاملات گسترده‌ای دارد.

 

انتهای پیام/

فراهم ساختن زمینه شروع فعالیت نمایندگی جایزه مصطفی (ص)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.