کمیته امداد فروردین ماه 96؛

ایجاد 96 هزار فرصت شغلی در سال95/ پرداخت وام بلاعوض خرید مسکن به مددجویان کمیته امداد

مهمترین اخبار کمیته امداد امام خمینی(ره) در فروردین ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

ایجاد 96 هزار فرصت شغلی در سال95/ پرداخت وام بلاعوض خرید مسکن به مددجویان کمیته امدادبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای فروردین ماه سال گذشته کمیته امداد امام خمینی(ره) را در این بسته خبری مشاهده کنید.

ایجاد 96 هزار فرصت شغلی در سال95/ 38 هزار خانواده بافنده فرش در کشور وجود دارد

محمد امید معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی گفت: در سال 95 حدود 96 هزار فرصت شغلی توسط طرح های اشتغالزایی در کمیته امداد ایجاد شده است.

وی افزود:  11 درصد کار اشتغال کمیته امداد مربوط به فرش بافی است که 16 تا 18 درصد صنایع دستی کشور را تولید و همچنین از مشاغل ایجاد شده 40 درصد مربوط به طرح های کشاورزی و دامپروری است که حدود 60 درصد گوشت و لبنیات کشور را تولید می کنند.

اجرای طرح شوق زیارت کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد

حجت الاسلام و المسلمین محمود مولایی سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران گفت: يكی از اهداف و مأموريت‌های مهم کمیته امداد علاوه بر رسيدگی به مشكلات مادی و معيشتی خانواده‌های تحت حمايت، برطرف كردن فقر فرهنگی در میان جامعه هدف است که اعزام مددجويان كميته امداد به اردوهای زيارتی كربلای معلی و مشهد مقدس در قالب طرح شوق زیارت به منظور تقويت باورهای دينی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ايجاد روحيه نشاط و شادابی معنوی و دينی در طول سال با همكاری خيران انجام می شود

از خانه دار شدن 20 هزار مددجو تا ایمن سازی صندوق‌های صدقات در سال 95

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد گفت:کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال 95 با توجه به بودجه در اختیار خود اقداماتی را در حوزه‌های مختلف برای مددجویان انجام داده است. در سال 95 در نگاه کلی یک هزار و 400 میلیارد تومان کمک معیشت، 350 میلیارد تومان کمک درمان، 400 میلیارد تومان کمک به تأمین مسکن، 200 میلیارد تومان کمک به امر ازدواج، 100 میلیارد تومان به منظور تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان، 80 میلیارد تومان برای تغذیه کودکان، 100 میلیارد تومان به جهت بیمه تأمین اجتماعی، 500 میلیارد تومان برای پراخت وام ضروری هزینه شده است. همچنین 20 هزار منزل مسکونی احداث و توزیع 100 هزار جهیزیه از ابتدای امسال برای مددجویان انجام شد.

اختصاص بیش از 9 میلیارد ریال برای بازسازی مسکن مددجویان شهرستان ری

یداله صفری مدير كميته امداد شهرستان ری گفت: بیش از 9 میلیارد و 500 میلیون ریال به منظور بهسازی و تعمیرات مسکن مددجویان شهرستان ری اختصاص یافته است.

وی افزود: 70 واحد مسكونی مددجويی در قالب تعميرات بازسازی شده که برای اين تعداد تعميرات مسكن نیز بيش از 9 ميليارد و 500 ميليون ريال توسط كميته امداد شهرستان ری پرداخت شده است و 30 خانواده دیگر در نوبت دريافت تسهيلات برای بازسازی قرار دارند.

اختصاص بیش از دو میلیارد ریال برای بازسازی مسکن مددجویی

حسین قره گزلی مدیرکمیته امداد شهرستان شهریار گفت: به منظور تعمیر و بازسازی تعداد ۱۲۸ واحد مسکن مددجویی بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: سقف کمک بلاعوض خرید و نوسازی مسکن توسط کمیته امداد به مددجویان روستایی مبلغ 15 میلیون تومان و برای مددجویان شهری 25 میلیون تومان، که اولویت ارائه این تسهیلات با زنان سرپرست خانوار و ایتام است.

اعزام 260 مددجوی کمیته امداد به زیارت عتبات عالیات در سال95

وحید زمان مدیر کمیته امداد شهرستان پردیس گفت: در سال 95 تعداد 260 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان پردیس به عتبات عالیات و مشهد مقدس اعزام شده اند. طرح شوق زیارت از طرح‌های مشارکتی کمیته امداد است که در قالب این طرح نیازمندانی که تاکنون به اماکن زیارتی مشرف نشده‌اند در طول سال شناسایی و ساماندهی شده تا با یاری خیران امکان سفر آن‌ها به عتبات عالیات، مشهد و سایر اماکن زیارتی فراهم شود.

پرداخت وام بلاعوض خرید مسکن به مددجویان کمیته امداد

وحید زمان مدیر کمیته امداد شهرستان پردیس گفت: پرداخت کمک بلاعوض خرید و نوسازی مسکن کمیته امداد به مددجویان روستایی مبلغ 15 میلیون تومان و برای مددجویان شهری 25 میلیون تومان است.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از فعالیت های اصلی این نهاد تأمین مسکن برای محرومان جامعه است که در این راستا از مجموع 11 واحد مسکونی واگذار شده به مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال 95، 5 واحد مسکن مهر و 6 واحد در قالب خرید مسکن شهری بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار