بهشتی پور گفت: نقل طرح‌های غرب با موضوع تحریم توان موشکی و نقش ایران در منطقه‌ از منابع رسمی، نقض حاکمیت ماست.

مواضع غربی‌ها درباره تحریم توان موشکی کشورمان، نقض حاکمیت ماستحسن بهشتی‌پور کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اخباری مبنی بر پیشنهاد تحریم افراد دخیل در برنامه موشکی و حضور مستشاری کشورمان در سوریه از طرف کشورهای اروپایی با هدف حفظ آمریکا در برجام، اظهار کرد: این خبر را رویترز با هدف فضاسازی مطرح کرده است به طوری که منبع انتشار چنین خبری مشخص نیست.

کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: ما در وهله اول باید نسبت به موثق بودن چنین اخباری اطمینان حاصل کنیم و ببینیم فرانسه، آلمان، انگلیس و احیانا ایتالیا چه موضوعاتی را مطرح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه همواره یکسری کلیات در زمینه حقوق بشر و تحولات منطقه‌ای از طرف کشورهای غربی مطرح است، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بدون کسب اطمینان از چنین مواضعی به طور رسمی، این موضوع را مطرح کنیم چون چنین طرح‌هایی نقض حاکمیت ما است.

وی ادامه داد: موضوع اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران از طرف اروپا برای نگه داشتن آمریکا در برجام باید به طور دقیق روشن شود، به همین دلیل اقدامات بعدی اروپایی‌ها در این راستا قابل اهمیت است؛ در نتیجه با کسب اطمینان لازم نسبت به آن می‌توانیم تحلیلی درست داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار