ابراز نگرانی آ سه آن و استرالیا درباره برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی

اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا و استرالیا در بیانیه‌ای درباره ادامه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی ابراز نگرانی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا (آ سه آن) و استرالیا روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای درباره تشدید تنش‌ها بر سر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی در منطقه به شدت ابراز نگرانی کردند.

در بیانیه مشترک آ سه آن و استرالیا آمده است: «ما قویا از کره شمالی می‌خواهیم تا هر چه سریعتر و به طور کامل به تعهدات خود بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد عمل کند.»‌

این بیانیه در ادامه ادعا می‌کند: توسعه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی امنیت منطقه‌ای و جهانی را به مخاطره انداخته است.

استرالیا با وجودی که عضو آسه آن نیست، در راستای تلاش برای تقویت مناسبات سیاسی و تجاری با منطقه و مقابله با نفوذ فزاینده چین، میزبانی نشست سران این اتحادیه ۱۰ عضوی را در سیدنی بر عهده گرفته است.

محور مذاکرات سران آسه آن بر تقویت روابط اقتصادی میان کشور‌های عضو و استرالیا و نیز مقابله با تهدید شبه‌نظامیان بازگشتی از خاورمیانه به منطقه بود.

انتهای پیام/

بیانیه مشترک آ سه آن و استرالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار