مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان کرد؛

پردازش و تفکیک پسماندها در سایت البرز

میرابراهیمی گفت:پس از تفکیک از مبدا تلاش داریم پسماندهایی که وارد سایت البرز می‌شود را مدیریت کرده و پردازش داشته باشیم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سیدعبدالله میرابراهیمی،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، با تاکید بر برنامه سازمان مدیریت پسماند بر پردازش و تفکیک زباله‌هادر سایت مدیریت پسماند البرز،گفت: پس از تفکیک از مبدا تلاش داریم پسماندهایی که وارد سایت البرز می‌شود را مدیریت کرده و پردازش داشته باشیم.

میرابراهیمی با تاکید بر اینکه فرآیند مدیریت پسماند پرهزینه است اما از این باب آن را طلای کثیف می‌دانیم که اگر مدیریت صحیح نشودآسیب‌های آن هزینه‌های زیادی را بر جوامع دنیا تحمیل خواهد کرد،ادامه داد: ما تاکید داریم که ابتدای زنجیره مدیریت پسماند را باید کنترل کرد در عین اینکه تجهیزات و امکانات در باقی بخش‌های زنجیره نیز باید مدیریت شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسمان شهرداری قم با بیان اینکه 70 تا 75 درصد پسماند ما در کشور پسماند تر و خانگی هستند،افزود: باقی پسماند خشک هستند در حالی که در کشورهای اروپایی 60 تا 70 درصد پسماند خشک است و باقی آن پسماند تر و ارگانیک است؛ چراکه پسماند خشک ارزش اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه تمام زنجیره‌های مدیریت پسماند در سطح شهرها بر عهده شهرداری‌ها است،یادآور شد: مدیریت اجرایی اگر بخواهد ساز و کار موثری داشته باشد که کار توجیه داشته باشد باید ضوابطی را در نظر داشته باشد تا بتواند شهر را مدیریت کرده و شهروندان شاهد شهری پاکیزه و تمیز باشند.

انتهای پیام/ح

تمام زنجیره‌های مدیریت پسماند در سطح شهرها بر عهده شهرداری‌ها است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.