حمایت و اشتغال زنان بد سرپرست و بی سرپرست در کرمان

مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان گفت :برای رشد و تعالی زنان کرمان تفاهم نامه‌هایی با بانک‌ها برای حمایت و اشتغال زنان بد سرپرست و بی سرپرست انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، آخرین شورای اداری شهرستان زرند در سال ۹۶ با حضور حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه، سید مهدی قویدل دادستان انقلاب و جمعی دیگر از مسئولین اجرایی شهرستان زرند و حسینی مشاور و مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان و به ریاست حبیب الله خنجری فرماندار زرند در محل فرمانداری برگزار شد.
 حسینی مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان در این جلسه با اشاره به این موضوع که زنان در افزایش بهره وری و توسعه اجتماعی و اقتصادی در کشور‌ها نقشی بنیادی دارند، گفت: مشارکت زنان در حوزه مدیریتی دولتی اگر با نگرشی فاطمی (س) توام باشد میتواند نوید بخش مدیریتی مفید و پر بازده در سطوح مختلف مدیریتی جامعه باشد.
حسینی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی ما بیش از ۵۰۰ آیه در زمینه کار و کارآفرینی توصیه شده است، اظهار داشت: تدوین برنامه توسعه زنان در حوزه مشاغل و کارافرینی‌های خرد و خانگی محور، باید به طور موثر و جدی در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گیرد لذا در همین راستا راه اندازی طرح سما بانو در آینده نزدیک در جهت کاریابی برای زنان سرپرست خانوار یکی از اقدامات مهم میباشد.
وی ابراز داشت: برای رشد و تعالی زنان کرمان تفاهم نامه‌هایی با بانک‌ها برای حمایت و اشتغال زنان بد سرپرست و بی سرپرست انجام شده است.
همچنین وی در خصوص برنامه ریزی‌های سال ۹۷ تدوین سند توسعه زنان با بررسی وضعیت بانوان در هر شهرستان بصورت جداگانه، استفاده از ظرفیت بانوان در شوراها، فعال شدن شورای راهبردی زنان استان کرمان، راه اندازی مشاوره سلامت خانواده و در نظر گرفتن بحث سلامت و ورزش و جوانان و... از جمله بحث‌های شاخص سال ۹۷ اشاره کرد.
خنجری فرماندار، نیز در آخرین نشست شورای اداری شهرستان زرند ضمن تقدیر و تشکر از همت و پشتکار تمام مدیران و کارمندان دولتی که بدون هیچ چشم داشتی در سالی که گذشت در جهت ارامش و راحتی مردم شریف شهرستان زرند تلاش کردند، به ارائه گزارشی اجمالی از مجموع اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف طی سالی که گذشت پرداخت.
فرماندار گفت: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در کارگروه اشتغال شهرستان زرند، تلاش بر تحقق تعهدات شده است لذا در بحث اشتغال در حالی که تعهد برای اشتغال ۱۴۵۶ نفر بوده است، اما تا الان نزدیک به ۱۸۳۱ نفر اشتغال زایی در سامانه رصد ثبت شده است.
وی در ادامه تعهد اشتغالزایی برای سال آینده ۹۷ را ۱۹۲۲ نفر اعلام کرد.
خنجری فرماندار ضمن اشاره به امار الشتغالزایی امسال که بیش از تعهد بوده است خواستار تلاش بیشتری برای ادامه این روند در سال آینده شد.
وی ضمن اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز گفت: خیلی از کار‌های خلاف مقرراتی که امسال انجام نشده در ایام نوروز اتفاق می‌افتد از جمله بحث ساخت و ساز‌های غیر قانونی، لذا فرماندار خواستار هماهنگی و نظارت تمامی دستگاه‌های امنیتی و قضایی و اجرایی شهرستان در ایام نوروز در راستای کنترل و نظارت‌های مربوطه در سطح شهرستان شد.
حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه نیز در این جلسه ضمن تبریک پیشاپیش ایام عید نوروز اظهار داشت: مسئولین شهرستان باید در سال اینده با همکاری، همدلی، برادری و خیرخواهی و در سایه ولایت، زمینه رشد و تعالی شهرستان را در حوزه‌های مختلف صنعتی فرهنگی اقتصادی ورزشی و... فراهم کنند.

انتهای پیام/ی

آخرین شورای اداری شهرستان زرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار