مرکزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قرار دادن علم در اختیار بشر از برکات انقلاب اسلامی است/ علمی که معنویت نداشته باشد به تولید بمب اتم منجر می‌شود

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: علمی که معنویت به دنبال آن نباشد به تولید بمب اتم منجر می‌شود.

فعلا کار نشود خبر عید////////////وظیفه تشکل‌ها در ایجاد معنویت دانشگاه‌ها/علم بدون معنویت سازنده بمب اتمعلیرضا مرکزی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص رشد معنویت در دانشگاه‌ها ،اظهار کرد: معنویت آن چه که عامه مردم از آن تصور می‌کنند، نیست، آن چیزی است که به تمام کار‌های انسان جهت می‌دهد.

مرکزی در خصوص اینکه معنویت باید به علمی که در جامعه تولید می‌شود جهت بدهد، گفت: علمی که معنویت به دنبال آن نباشد به تولید بمب اتم منجر می‌شود.

وی در خصوص تاسیس دانشگاه‌ها به دست سکولار‌ها عنوان کرد: دانشگاه‌ها قبل از انقلاب و بعد از آن به دست سکولار‌ها تاسیس شده بود و قاعدتا آن‌ها دوست نداشتند در دانشگاه‌ها اسمی از اسلام و معنویت برده شود.

از برکات انقلاب اسلامی قرار دادن علم در اختیار بشر است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با تاکید بر اینکه یکی از دستاورد‌های انقلاب ایجاد معنویت در دانشگاه‌هاست، افزود: بعد از انقلاب در دانشگاه‌ها کار‌هایی انجام می‌شد که قبل از انقلاب وجود نداشت مثل اعتکاف دانشجویی و راهیان نور که تاثیر آن در سطح دانشگاه دیده می‌شود.

مرکزی با اشاره به اینکه از برکات انقلاب اسلامی قرار دادن علم در اختیار بشر است، عنوان کرد: دانشگاه‌ها بعد از انقلاب دانشجویان و دانشمندانی را تربیت کرده که در اوج معنویت هستند مثل شهدای هسته‌ای شهید احمدی روشن و شهید رضایی نژاد؛ هنوز هم چهره‌های گمنامی هستند که توانسته اند موتور علم را به سرعت به جلو ببرند و این از برکات انقلاب اسلامی است که علم را در اختیار بشریت قرار داده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار‌های دانشجویی تاکید دارند کانون معنویت خود را بالا ببرید تا افراد بتوانند به آن تشکل‌ها متصل شوند، افزود: تشکل‌های دانشجویی موظفند معنویت را به داخل دانشگاه‌ها بیاورند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف تشکل‌های دانشجویی ایجاد کانون معنویت در دانشگاه‌هاست، افزود: تشکل‌های دانشجویی باید سطح دانشگاه و فضای آن را در دست بگیرند و رفتار آن‌ها باعث نشود با دین گریزی و کاهش معنویات مواجه شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.