پوتین: روسیه شاهد تغییرات حاکمیتی خواهد بود

ولادیمیر پوتین در سخنرانی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد پس از آغاز به کار رسمی در دوره جدید ریاست جمهوری، تغییراتی را در سطح حاکمیت شاهد خواهیم بود.

پوتین: روسیه شاهد تغییرات حاکمیتی خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت، روسیه تمامی ذخایر شیمیایی خود را نابود کرد و از شرکای خود نیز می‌خواهد چنین کنند.

ولادیمیر پوتین که پس از مشخص شدن پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری روسیه با حضور در مقر ستاد انتخاباتی خود در مسکو با خبرنگاران سخن می‌گفت، تصریح کرد، در این شرایط دشوار، دستاورد‌های زیادی داشته ایم و در آینده نیز با همکاری هم کار‌های بزرگی انجام خواهیم داد، اگر چه برخی با نامزد‌های دیگر انتخاباتی همراه بودند، اما آنچه مهم است اتحاد و همدلی است، ما ماموریت‌های نه چندان آسانی را در پیش داریم در نتیجه نباید تنها در پی به سرانجام رساندن آن‌ها باشیم، زیرا امکانات و توانمندی‌های خوبی در اختیار داریم پس مهم است که گروه‌های سیاسی مختلف در کشور به این مرحله از رشد فکری برسند که تنها در پی تحقق منافع خود نباشند بلکه باید به منافع گسترده ملی اندیشید. امیدواریم این نوع نگاه سبب موفقیت‌های ما در ماموریت‌های پیش رو شود. هر کدام از ما در جایگاهمان باید همکاری و اقدام مشترک را ادامه دهیم، می‌دانم در برابر ما چالش‌هایی قرار دارد، اما باید از این چالش‌ها بگذریم و همکاری‌های مشترک را تداوم بخشیم. شما خواستید تا حاکمیت کنونی کشور باقی بماند و جا دارد از شما تشکر کنم.

وی در ادامه به قضیه جاسوس سابق روسیه در انگلیس و مسمومیت منجر به مرگ او اشاره کرد و گفت، روسیه چنین مواد شیمیایی‌ای در اختیار ندارد، ما تمامی ذخایر شیمیایی خود را نابود کرده ایم. از شرکای خود نیز که در گذشته وعده داده بودند چنین کاری می‌کنند، اما در ادامه از عمل به وعده هایشان سرباز زدند می‌خواهیم ذخایر شیمیایی خود را از بین ببرند. ما برای همکاری با محققان در پرونده مذکور (پرونده جاسوس روسی) آماده ایم. به طور کلی معتقدیم هر انسان عاقلی می‌فهمد که این اتهام‌ها علیه روسیه بی اساس است و ممکن نیست روسیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و نزدیک بودن زمان آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال به چنین کاری مبادرت ورزد. با این حال برای اقدام مشترک و بررسی مواضع و دشواری‌های موجود آماده ایم.

پوتین درباره انتخابات روسیه گفت، شرکت در انتخابات قابل توجه بود، اما برخی از همسایگانمان به هموطنانمان اجازه ندادند تا بتوانند از حق رای خود استفاده کنند. آنان این کارشان را چگونه توجیه می‌کنند؟ این اقدام نقض تمامی قوانین بین المللی است، با این حال روسیه در پی واکنش نیست، زیرا معتقدیم مردم اوکراین دوستان ما هستند، برخلاف برخی تصورات ما با شهروندان اوکراینی در روسیه به گونه‌ای رفتار می‌کنیم که آنان احساس غربت نکنند.

پوتین درباره همکاری‌های روسیه با چین گفت، یکی از ماموریت‌های بزرگ رئیس جمهوری چین، که روز گذشته به او تبریک گفته ام، توسعه چین است، من نیز برای او آرزوی موفقیت دارم، اگر او برای پویا سازی جاده ابریشم افکاری در سر داشته باشد ما این طرح را مشابه با طرح‌های خود برای شکل دهی اتحادیه اوراسیا می‌دانیم در نتیجه منافع دو کشور همسان است. روسیه و چین فعالیت‌های مشترک زیادی دارند، این کشور شریک راهبردی ماست و سطح روابط ما با این کشور عالی است. می‌دانم مقامات چین و روسیه با تمامی توان خود برای توسعه همکاری‌ها تلاش خواهند کرد.

ولادیمیر پوتین در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری تاس درباره تغییرات در روسیه گفت، پس از آغاز به کار رسمی در دوره جدید ریاست جمهوری، تغییراتی را در سطح حاکمیت شاهد خواهیم بود.

پوتین در پاسخ به سئوالی درباره نخست وزیر بعدی و امکان اصلاحات اقتصادی در کشور گفت، تا الان درباره اصلاحات قانونی برنامه ریزی نکردم، اما درباره دولت بعدی اندیشه خواهیم کرد، در حال حاضر باید منتظر اعلام نتیجه نهایی انتخابات باشیم، اما به طور کلی تغییرات پس از آغاز به کار رسمی رئیس جمهوری خواهد بود.

پوتین در پاسخ به سئوالی درباره روابط میان آمریکا و آمریکای لاتین گفت، روابط میان آمریکا و آمریکای لاتین همواره پیچیده بود، زیرا واشنگتن در این زمینه از فشار‌های اقتصادی و سیاسی بهره می‌گیرد، اما امیدواریم دولت کنونی این کشور روابط با آمریکای لاتین را در سطحی مناسب با قرن بیست و یکم و بر اساس عدالت، مساوات، احترام به منافع دو جانبه تنظیم کند. ما خواستار بهبود روابط در تمامی قاره‌ها هستم.

خبرنگاری از پوتین پرسید آیا تمایل دارید در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۳۰ هم حاضر شوید؟ پوتین در پاسخ گفت، سخن شما خنده دار است، آیا می‌توانید تصور کنید که من صد سال زنده باشم.
وی با بیان اینکه تصمیم دارم با دیگر نامزد‌های ریاست جمهوری دیدار داشته باشم، افزود، البته زمان این دیدار مشخص نشده است، اما دفتر من با آنان در ارتباط است و همه آنان را برای برگزاری این دیدار فرا خواهد خواند.

در ادامه خبرنگاری پرسید آیا در شش سال آینده همین پوتین را شاهد خواهیم بود یا باید در انتظار پوتینی جدید باشیم. رئیس جمهوری روسیه پاسخ داد، همه چیز تغییر می‌کند. همه ما نیز تغییر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

سخنرانی پوتین در ستاد انتخاباتی‌اش بعد از پیروزی در انتخابات

برچسب ها: روسیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار