در بخش پاتاوه

افتتاح مجتمع گردشگری بوم گردی سنتی در روستای ده شیخ

مجتمع گردشگری بوم گردی سنتی در روستای ده شیخ بخش پاتاوه با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ فرماندار دنا در مراسم افتتاح این مجتمع گفت: این طرح در فاز اول نزدیک به ۷ نفر اشتغال زایی مستقیم داشته و با تکمیل آن ظرفیت اشتغال زایی آن به ۳۰ نفر خواهد رسید.
بهشتی روی افزود: حوزه گردشگری یکی از ظرفیت‌های گسترده شهرستان دنا است که می‌توان در زمینه اقتصاد خانواده نیز از آن استفاده بهینه کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان هم با بیان اینکه از اینگونه طرح‌ها حمایت می‌شود گفت: ۲۰ درصد از اعتبارات این اداره کل به حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری اختصاص می‌یابد.
باقری به حمایت از طرح‌های بوم گردی نیز اشاره کرد و افزود: طرح‌های زودبازده اشتغال زا ودرآمد زا از جمله واحد‌های بومی گردی که با سرمایه گذاری اندک راه اندازی می‌شوند از حمایت ویژه برخوردار می‌شوند.
وی به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به طرح‌های حوزی گردشگری و ۵ میلیارد تومان به طرح‌های حوزه صنایع دستی در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: افراد متقاضی اجرای این طرح‌ها برای دریافت تسهیلات خود به بانک‌های عامل معرفی شده اند.
باقری به حمایت از تکمیل مجتمع بومگردی روستای ده شیخ اشاره کرد و گفت: این طرح نیز برای دریافت تسهیلات به گروه اشتغال زایی روستایی معرفی می‌شود.

 انتهای پیام/غ

 حمایت از کار افرینان حوزه گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
عالی است.بکر و دست نخورده و دلنشین و چشم نواز