۴ هزار و ۶۲۰ نفر زیر پوشش دوره های سوادآموزی

امسال ۴ هزار و ۶۲۰ نفر در کهگیلویه وبویراحمد زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد در نشست خبری با موضوع فعالیت‌های سوادآموزی گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، هزار و ۱۰۰ نفر در دوره انتقال و هزار و ۲۰ نفر در دوره تحکیم سواد زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار دارند.
هادی زارع پور افزود: همچنین ۷۴۰ نفر در قالب ۷۴ حلقه در طرح آموزش حلقه‌های کتابخوانی در دوره تحکیم زیر پوشش قرار گرفتند.
وی بیان کرد: طرح خواندن با خانواده نیز با پوشش ۷۰۰ نفر در دوره سوادآموزی و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال وبا هدف تقویت مهارت خواندن ونوشتن در حال اجراست.
مدیرکل آموزش وپرورش استان ادامه داد:حدود ۹۹ درصد فعالیت سوادآموزی بصورت برون سپاری واز طریق ۸ مؤسسه وتشکل مردم نهاد وحدود یک درصد با مشارکت فرهنگیان انجام می‌شود.
وی گفت: همچنین ۲۳ دستگاه ونهاد اجرایی در استان براساس تفاهم نامه با آموزش وپرورش در زمینه سوادآموزی همکاری می‌کنند.
هادی زارع پور با اشاره به اینکه سن جمعیت هدف سوادآموزی ۱۰ تا ۴۹ سال است افزود:در این محدود سنی ۴۲۷ هزار و ۴۶ نفر باسوادند که حدود ۹۲ و ۷ دهم درصد و ۲ درصد از میانگین کشور کمتر است.
وی اضافه کرد: در جمعیت مردان میزان باسوادی ۹۶ و ۱ دهم و یک دهم کمتر از کشور وجمعیت زنان ۸۹ و ۴ دهم درصد است وحدود ۴ درصد کمتر از کشور است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت:در بین شهرستان‌ها نیز گچساران با ۹۶ و ۶ دهم درصد بیشترین وکهگیلویه با ۸۸ و ۲ دهم درصد کمترین میزان باسوادی را دارند.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم بیان کرد: براساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۳۴ هزار و ۱۰۶ نفر از جمعیت هدف سوادآموزی بی سوادند که ۲۴ هزار و ۹۰۱ نفر زن و ۹ هزار و ۲۰۵ نفر مرد هستند.
سیدحمدالله خواهش نیک گفت: کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ میزان باسوادی رتبه ۲۶ کشور را دارد.
وی با اشاره به اینکه همراه با فعالیت سوادآموزی مهارت آموزی نیز انجام می‌شود گفت: با این هدف ۷ مرکز یادگیری محلی راه اندازی شده که بیش از ۶۰۰ نفر در آن‌ها مهارت اساسی زندگی، مهارت اجتماعی وحقوق شهروندی را فرا می‌گیرند.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان افزود: به زودی مرکز یادگیری محلی در زندان مرکزی یاسوج راه اندازی می‌شود.
وی اضافه کرد: امسال بیش از ۵۳ نفر از زندانیان استان زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفتند.
سیدحمدالله خواهش نیک گفت: همچنین نخستین سال طرح نماز کلید بهشت در شهرستان دنا برای سوادآموزان اجرا شده ودر هرکلاس آموزش دهنده‌ها به آموزش عملی نماز واحکام برای سوادآموزان پرداختند.
وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار ۱۰ کلاس آموزش رایانه برای دوره انتقال در استان وطول سال برگزار شد.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان بیان کرد: امسال ۲ مسابقه با موضوع شعار سال مقام معظم رهبری وپرسش مهر ریاست جمهوری بین سوادآموزان دوره انتقال برگزار شد که ۷۷ درصد سوادآموزان در این مسابقات شرکت کردند.
وی گفت: امسال ۸ کارگاه آموزشی نماز با مشارکت ستاد اقامه نماز استان- شهرستان‌ها ومناطق برگزار شد ومسئولان سوادآموزی شهرستان دنا وکارکنان اداره کل آموزش وپرورش استان بعنوان یاوارن نماز فعالیت کردند.
سیدحمدالله خواهش نیک اضافه کرد: در ثبت نام از سوادآموزان براساس جدول آمار سازمان سوادآموزی کشوری استان کهگیلویه وبویراحمد با ۱۰۵ درصد نسبت به سال گذشته رتبه اول کشور را کسب کرد.

انتهای پیام/غ

برگزاری حلقه های کتاب خوانی برای سواد آموزان 

برچسب ها: سواد آموزی ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.