ژاپن خواستار میانجی‌گری کره جنوبی برای دیدار با رهبر کره شمالی شد

رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند مقامات ژاپن از سئول خواسته‌اند در ترتیب دادن دیدار نخست‌وزیر این کشور با رهبر کره شمالی به توکیو کمک کند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کردند مقامات ژاپن از مقامات کره جنوبی خواستند تا در ساماندهی نشستی در سطح سران میان شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با آن‌ها همکاری کنند.

به نوشته روزنامه‌های کره جنوبی، توکیو از مقامات سئول خواست تا در گفتگو‌های میان نخست وزیر ژاپن و رهبر کره شمالی نقش میانجی را برعهده بگیرد.

این خبر‌ها در حالی منتشر شد که کمتر از یک هفته پیش رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند که توکیو امکان برگزاری نشست برای بررسی مسائل دو جانبه با کره شمالی را رد نکرده است. روز شنبه خبرگزاری رسمی کره جنوبی در بیانیه‌ای از مقامات توکیو خواست تا در سیاست خود نسبت به پیونگ یانگ تجدید نظر کنند.

به نظر می‌رسد ژاپن تصمیم دارد تا در مذاکرات با مقامات کره شمالی با هدف بهبود روابط میان پیونگ یانگ، سئول و واشنگتن شرکت کند.

پیش از این و در تاریخ پنج و ششم ماه جاری یک هئیت بلند پایه از کره جنوبی برای گفتگو با کیم جونگ اون به کره شمالی سفر کرد. بعد از بازگشت این هئیت، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد سئول و پیونگ یانگ به یک توافق تاریخی برای برگزاری سومین نشست سران دو کشور در اواخر ماه آوریل دست یافته‌اند.

دیپلمات‌های کره جنوبی پس از بازگشت از کره شمالی و در سفر به واشنگتن، پیام کیم جونک اون را به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره تمایل به برگزاری گفتگو‌های مستقیم ابلاغ کردند. به دنبال آن رئیس جمهور آمریکا موافقت خود را برای دیداربا کیم در اواخر ماه می‌اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار