برگزاری نشست شورای خارجی اتحادیه اروپا با موضوع ایران و سوریه

نشست شورای خارجی اتحادیه اروپا با هدف بررسی موضوعاتی درباره ایران و سوریه و تنش میان انگلیس و روسیه امروز دوشنبه در بروکسل برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست شورای خارجی اتحادیه اروپا با حضور ۲۸ وزیر امور خارجه کشور‌های عضو این اتحادیه در بروکسل مقر این اتحادیه برگزار شد.

پیش از این گفته شده بود در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای جلب رضایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به منظور باقی ماندن این کشور در توافق هسته‌ای ایران، اقداماتی انجام خواهد شد.

آنطورکه سایت شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده موضوع موشکی و برخی امور داخلی ایران در دستور کار نشست امروز است.

در نوبت صبح نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است درباره اوکراین، سوریه و کره شمالی هم بحث شود. البته پرونده درگیری انگلیس با روسیه بر سر مسمومیت جاسوس دو جانبه در انگلیس به عنوان موضوعی خارج از دستور، اما بسیار مهم قرار است در جلسه امروز شورای روابط خارجی اروپا مطرح شود.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیش از برگزاری آن گفت در نشست بروکسل هیچ طرحی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه فرانسه نیز پیش از آغاز نشست بروکسل در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار گفتگو درباره برنامه موشکی و نقش کشورمان در خاورمیانه شد. وی گفت در پرداختن به توافق هسته‌ای ایران نمی‌توان برنامه موشکی و نقش منطقه‌ای این کشور را مستثنی کرد.

انتهای پیام/

برگزاری نشست شورای خارجی اتحادیه اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار