بین المللی شدن جشنواره ملی سرزمین نور

دبیر جشنواره ملی سرزمین نور از بین المللی شدن این جشنواره در سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛فیض اله محمد زاده دبیر جشنواره ملی سرزمین نور با اشاره به اینکه این جشنواره همه ساله در رشته های ادب و هنر با موضوع راهیان نور و دفاع مقدس برگزار می شود، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده این جشنواره از سال آینده به صورت بین المللی برگزار می شود.

وی  افزود:اختتامیه جشنواره ملی سرزمین نور همه ساله به مناسبت روز ملی راهیان نور، در مجتمع اردوگاهی شهید باکری واقع در خرمشهر و به مدت ۱۰ شب برگزار می شود.

دبیر جشنواره ملی سرزمین نور گفت: این جشنواره همان گونه که از نامش معین است، به معنی تراوشات ذهنی زائرین سرزمین های نور است که در سفر به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس از مجاهدت های رزمندگان در می یابند.

وی افزد: در سال جاری ۲۰ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ملی سرزمین نور رسید که بر اساس داوری انجام شده، تعدادی از آثار برگزیده از ۲۰  استان کشور به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

دبیر جشنواره ملی سرزمین نور گفت: متون ادبی، دل نوشته و شعر بیشترین آثار ارسالی به این جشنواره را شامل می شوند که البته در زمینه تحقیق و پژوهش نیز پیشرفت بسیار خوبی حاصل شده است.

محمد زاده با یادآوری آنکه در سال جاری پانزدهمین دوره از جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شده، افزود: دبیران سابق این جشنواره، متون ادبی، دل نوشته ها و داستان ها دریافتی را در قالب سه جلد کتاب چاپ و منتشر کرده اند؛ در سال جاری نیز دو جلد کتاب تحت عنوان «راوی نور» شامل عکس های برگزیده از سوی انتشارات فاتحان به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/د

برگزاری جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.