آغاز آزمایش گاز استفاده شده در مسئله مسمومیت اسکریپال بوسیله سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

بازرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی آزمایش نمونه گاز استفاده شده در مسئله مسمومیت جاسوس سابق روس را آغاز کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک منبع ناشناس امروز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفت بازرسان سازمان منع سلاح های شیمیایی آزمایش نمونه گاز استفاده شده در مسئله مسمومیت «سرگئی اسکریپال»، جاسوس سابق روس، را آغاز کردند.

این نمونه از مرکز درمانی سالزبری –محل سوء قصد به اسکریپال—برای آزمایش ارسال شده است.

«اداره امور خارجه و کشورهای مشترک‌المنافع انگلیس» اعلام کرد یک تیم از لاهه با مقامات آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی این کشور دیدار خواهد کرد و اطلاعات ضروری در خصوص رویه جمع آوری نمونه ها از محل سوء قصد را از پلیس انگلیس جویا خواهد شد تا در اختیار بازرسان قرار دهد.

پیش از این بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس، اعلام کرد کشورش در نظر دارد نمونه‌ای از عامل اعصاب « نوویچوک» که در مسمومیت اسکریپال استفاده شد را برای تجزیه به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بفرستد.

جاسوس دوجانبه سابق روس روز چهارم مارس (13 اسفند) در شهر سالزبری انگلیس به همراه دخترش مورد سوء قصد قرار گرفت. کمی بعد از انتقال آنها به بیمارستان پلیس انگلیس اعلام کرد او و دخترش توسط گاز اعصاب مورد حمله قرار گرفته‌اند. ترزا می ، نخست وزیر انگلیس، با طرح ادعایی مبنی بر دست داشتن روسیه در این مسئله، 23 دیپلمات روس را اخراج کرد. این رویداد موجب تعلیق تماس های سطح عالی میان لندن و مسکو شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار