ثبت یک میلیون بازدید نوروزی از اماکن متبرکه کرمان

مدیر کل اوقاف و امورخیریه کرمان از شروع برنامه‌های نوروزی این اداره کل در جوار امامزادگان استان خبر دادو گفت: در راستای اجرای طرح آرامش بهاری قریب به یک میلیون زائر و گردشگر در تعطیلات نوروزی سال ۹۶ به زیارت امامزادگان و اماکن متبرکه استان مشرف شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری هشتمین دوره اجرای طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز در جوار اماکن متبرکه استان خبر دادو گفت: این طرح با آماده سازی ۹۰ امامزاده و بقعه متبرکه از امروز (۲۸ اسفند ماه) در کرمان میزبان زائران و گردشگران نوروزی است.
وی در گزارشی در خصوص اجرای برنامه‌های نوروزی اوقاف در جوار اماکن متبرکه استان اظهارداشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اجرای ویژه برنامه ملی وسازمانی خود با عنوان طرح آرامش بهاری یکی از دستگاه‌های فرهنگی فعال در ایام نورز می‌باشد که ظرفیت لازم برای استقبال از مسافران نوروزی را فراهم کرده است.
وی افزود: امسال در طرح نوروزی آرامش بهاری ۱۷۵ نفر روحانی مبلغ و بومی به آستان امامزادگان شاخص استان اعزام می‌شوند.

وی گفت: اجرای ویژه برنامه تحویل سال، برپایی سفره‌های هفت‌سین، پخش پیام مقام معظم رهبری در بقاع، متبرکهر، برپایی خیمه‌های معرفت شامل غرفه‌های کودک و نوجوان، حجاب و عفاف، مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی از جمله برنامه‌های فرهنگی در قالب طرح آرامش بهاری می‌باشد.
قاسمی زاده با بیان اینکه هدف از اجرای طرح آرامش بهاری تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و گردشگری می‌باشد تصریح کرد:در ایام تعطیلات نوروز امسال قریب به یک میلیون و ۱۴۵ هزار زائر و گردشگر به زیارت امامزادگان و اماکن متبرکه استان مشرف شدندکه از این تعداد ۲۸۳ هزار نفر از خدمات اسکان ارائه شده توسط هیئت أمناء و بقاع متبرکه بهره‌مند شدند
وی افزود: سال گذشته باغ موقوفه فتح آباد، بقعه شاه نعمت اله، ولی ماهان و اماکن متبرکه سیرجان، کرمان، رفسنجان و بافت بیشترین آمار بازدید گردشگر نوروزی را ثبت کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در طرح نوروزی آرامش بهاری ۶۰۰ نفر از خدام افتخاری، مدیران مراکز فرهنگی و روحانیت مجری اصلی برنامه‌های اوقاف طی این ایام خدمت رسانی لازم را به زائران و گردشگران ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ی

حضور 600خدام افتخاری در طرح آرامش بهاری

برچسب ها: سازمان اوقاف ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار