استقرار نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در باغ فدک اصفهان

مسوول کمیته ایمنی و حوادث ستاد تسهیلات سفر شهرداری اصفهان گفت: روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ نفر از نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در باغ فدک مستقر هستند.

بهزاد بزرگزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهار کرد: فعالیت‌های کمیته ایمنی و حوادث ستاد تسهیلات سفر شهرداری اصفهان از اواخر بهمن ماه سال ۹۶ آغاز شد و در همین راستا بازدیدهایی از هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، خوابگاه‌ها و مدارس آموزش‌وپرورش به عمل آمده و نکات ایمنی لازم به مسئولان آن‌ها ارایه شد.

وی با بیان اینکه باغ فدک به عنوان تنها محل برپا کردن چادر برای مسافران در نظر گرفته شده است، افزود: روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ نفر از نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در باغ فدک مستقر هستند و مباحث ایمنی این مجموعه را کنترل می‌کنند.

مسوول کمیته ایمنی و حوادث ستاد تسهیلات سفر شهرداری اصفهان ادامه داد: برخی از شب‌ها، سردی هوا به اوج خود می‌رسد و همین مسئله باعث می‌شود تا مردم به استفاده از کپسول‌های گازی روی آورند که باید نیروهای آتش‌نشان به این موضوع توجه و در برابر حوادث احتمالی آمادگی داشته باشند.

وی افزود: برای نخستین بار در کشور به محض ورود مسافران به کمپ باغ فدک، شماره تلفن‌های همراه آن‌ها در سیستم‌های نرم‌افزاری ثبت شده و در طول اقامت مسافران، پیام‌ها و هشدارهای ایمنی برای آن‌ها ارسال می‌شود.

بزرگزاد به ایمن‌سازی پارک کوهستانی صفه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این مکان یکی از محل‌های گردشگر پذیر اصفهان محسوب می‌شود، یک رینگ حفاظتی با ایجاد چهار ایستگاه فرعی و ۱۰ تا ۱۲ نفر از نیروهای سازمان آتش‌نشانی به وجود آمده است تا از بروز هرگونه حادثه جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز خودروهای آتش‌نشانی در دیگر نقاط توریست پذیر شهر مثل میدان نقش‌جهان، بوستان میرزا کوچک خان جنگلی و میدان امام علی(ع) حضور خواهند داشت تا در صورت بروز حادثه سریع‌تر خود را به محل برسانند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: آتش نشانی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.