کارشناسان بهداشت محیط بر اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در تعطیلات نوروز نظارت ویژه ای دارند.

نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذاییسیامک شمس نماینده معاونت بهداشتی در ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  گفت: همزمان با فرا رسیدن سال نو و تعطیلات نوروزی، از سوی گروه‌های ثابت و سیار کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه، بازدید و نظارت ویژه‌ای از اماکن و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳ هزار و ۸۲۴ فعالیت بهداشتی از سوی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه انجام شده، افزود: بازدید از اماکن بین راهی، محل‌های اسکان نوروزی و کمپ ها، کنترل و نمونه برداری آب آشامیدنی و آموزش به مسافران، از فعالیت‌های کارشناسان بهداشت محیط، است.

شمس ادامه داد: ۳۴۹ بازدید و بازرسی از مراکز و اماکن بین راهی، ۲۱۰ بازرسی مشترک با دستگاه‌های دیگر، ۱۸۶ مورد معرفی مراکز و اماکن مختلف به مراجع قضایی، هزار و دوازده مورد صدور اخطار بحرانی و غیر بحرانی، ۲۶ مورد تعطیلی محل‌های متخلف، ۱۷۶ نمونه برداری مواد غذایی و ۲ هزار و ۷۱۳ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل، از سوی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه، انجام شد.

وی اضافه کرد: در این روز، ۱۰ هزار و ۴۳۳ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی از سطح عرضه جمع آوری و معدوم و سه هزار و ۳۰۵ مورد کلرسنجی نیز انجام شده است.

نماینده معاونت بهداشتی در ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه، یادآور شد: کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به صورت شبانه روزی برای حفظ سلامتی هموطنان به ویژه در ایام تعطیلات نوروز، تلاش می‌کنند.
انتهای پیام/ر

نظارت  بر اماکن و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.