رئیس سازمان بسیج سازندگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حضور بیش از ۵۰۰ خانواده برای اولین بار در اردو‌های جهادی

غلامی با بیان اینکه امسال برای اولین بار بیش از ۵۰۰ خانواده به اردو‌های جهادی سرپل ذهاب اعزام می‌شوند، گفت: هدف این خانواده‌ها از رفتن به اردوی جهادی کمک به افراد آسیب دیده و ایجاد رابطه عاطفی بین خود و خانواده‌های زلزله زده است.

نعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه گروه‌های جهادی در نوروز ۹۷ گفت: در این ایام از مجموع ۸۹۱۲ گروه جهادی ۱۳۴۷ گروه به مناطق مختلف از جمله سرپل ذهاب، کوه بنان، راور، خوزستان و سیستان و بلوچستان سفر می‌کنند.

غلامی با بیان اینکه بیشترین تمرکز این گروه‌ها بر خدمت رسانی به مردم کرمانشاه است، گفت: حدود ۶۰۰ خانه مسکونی توسط این گروه‌ها در دست ساخت است.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی و ۱۳ سپاه استانی به دلیل مدیریت ساخت ۶۰۰ خانه در منطقه کرمانشاه مستقر شده اند، عنوان کرد: یک قرارگاه جهادی به نام قرارگاه شهید جعفری در سرپل ذهاب فعال شده که از فعالیت‌های گروه‌های جهادی حمایت می‌کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در کرمان هم بسیج سازندگی سه سپاه استان‌های یزد، کرمان و خراسان جنوبی مستقر شدند و گروه‌های جهادی که از شهر‌های دیگر به سمت کرمان می‌روند با گروه‌های جهادی این سه سپاه هماهنگ می‌شوند و به آن‌ها ملحق می‌شوند.

غلامی با بیان اینکه امسال برای اولین بار بیش از ۵۰۰ خانواده به اردو‌های جهادی سرپل ذهاب اعزام می‌شوند، اظهار کرد: هدف این خانواده‌ها از رفتن به اردوی جهادی درمناطق زلزله زده کمک به افراد آسیب دیده و ایجاد رابطه عاطفی بین خود و خانواده‌های زلزله زده است.

وی در خصوص قرار دادن امکانات خدماتی در اختیار این خانواده‌ها عنوان کرد: این خانواده‌ها در طول زمان اردو در کنار خانواده‌های زلزله زده هستند و با آن‌ها احساس همدردی می‌کنند و از همان امکاناتی که در اختیار خانواده‌های زلزله زده است، استفاده می‌کنند.

تقویت روحیه جهادی، هدف اصلی اردو‌های جهادی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه از ۱۳۴۷ گروه اعزام شده بیش از ۵۲۲ گروه آن را دانشجویان تشکیل می‌دهند، گفت: مابقی این گروه‌ها از اقشار مختلف جامعه مانند دانش آموزان، پزشکان و مهندسین عمران و کشاورزی هستند.

غلامی با اشاره به اینکه قشر‌های متخصصی در گروه‌های جهادی بسیج هستند، افزود: هر گروهی که به اردو‌های جهادی اعزام می‌شود، تخصص‌های لازم و مورد نیاز را دارد.

وی در خصوص فلسفه اصلی اردو‌های جهادی گفت: هدف اصلی از اردو‌های جهادی، ساخته شدن جوان‌ها و تقویت روحیه جهادی در فضای محرومیت زدایی و مسئولیت پذیری است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در خصوص برنامه فرهنگی که برای گروه‌های جهادی در نظر دارند، گفت: گروه‌های ما در کنار اقدامات جهادی کار فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و علمی دارند و هر گروه جهادی حداقل یک روحانی به همراه دارد که بحث‌های عقیدتی و مشاوره را بر عهده می‌گیرد.

غلامی با بیان اینکه هر گروهی برنامه فرهنگی متفاوت و متناسب با تخصص خود دارد، عنوان کرد: گروه‌های جهادی حلقه‌های تربیتی فرهنگی دارند که در آن دوره‌های آموزشی و تربیتی برگزار می‌شود و هدفشان خودسازی است.

وی با بیان اینکه تجهیزات لازم برای اردو‌های جهادی توسط سپاه و نیروی انتظامی تامین می‌شود، افزود: علاوه بر تجهیزات لازم که توسط سپاه تامین می‌شود، کل منابع مربوط به ساخت و ساز و کمک به مردم هم توسط خیران تامین می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در خصوص برنامه اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم گفت: تا به حال ۲۰۳ گروه سامان دهی شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.