محمدیان در دیدار با اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

جریانی تلاش می‌کند، نیروهای انقلابی را ناامید کند/ شانزده بندِ دیگر سند 2030 دارد پیگیری می‌شود!

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: جریانی تلاش می‌کند، نیروهای انقلابی را ناامید کند.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در نشست صمیمی با اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور تأکید کرد: یک جریانی هست که سال‌ها در داخل و خارج تلاش می‌کند نیروهای انقلابی را آن‌قدر ناامید کند تا بگویند که «نمی‌شود!» بنده این را مهمترین خطر برای جریان ارزشی می‌دانم. گاهی خودمان هم وقتی دور هم می‌نشینیم، مدام از ضعف‌ها می‌گوییم و خودمان را تضعیف می‌کنیم!

توسعۀ تشکیلاتیِ شما هنوز به آن حدّ مطلوب نرسیده است

وی در خصوص کار تشکیلاتی این اتحادیه گفت: مجموعۀ شما در بین تشکل‌های دانشجویی یکی از مجموعه‌هایی است که خیلی به آن امید وجود دارد، اما توسعۀ تشکیلاتیِ شما هنوز به آن حدّ مطلوب نرسیده است. ما بیش از دو هزار دانشگاه در کشور داریم و تعداد دفاتر شما نسبت به این تعداد دانشگاه، اندک است. البته نمی‌گویم «کمیّت‌گرا» باشید، اما بحث توسعۀ تشکیلاتی را به‌عنوان یکی از اولویت‌ها پیگیری کنید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان گفت: هر یک از دفاتر شما در واقع یک سنگر است؛ با یک برنامه‌ریزی دقیق، تعداد دفاتر خودتان را افزایش دهید. در این میان، از فرصت و ظرفیتِ دانشگاه آزاد هم استفاده کنید، این دانشگاه یک میلیون و پانصدهزار دانشجو دارد.

رهبر انقلاب از اینکه در کرسی‌های آزاداندیشی اتفاق بزرگی نیفتاده، گله‌مند هستند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم ربهری در دانشگاه ها در خصوص برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها گفت: بسیاری از دغدغه‌های شما باید در قالب «کرسی‌های آزاداندیشی» پیگیری شود. رهبر انقلاب ناراحتند از اینکه در کرسی‌های آزاداندیشی اتفاق بزرگی(در آن حدّی که مد نظرشان بوده) رخ نداده است.

وی افزود: هویت کرسیِ آزاداندیشی هم به این است که کاملاً از بخش دانشجویی یا استادی شروع شود. نه‌اینکه به‌شکل حاکمیتی برگزار شود، مثلاً اینکه نهاد رهبری بخواهد این کرسی‌ها را برگزار کند، یا اینکه مدیریت دانشگاه بخواهد این کار را انجام دهد. ما وظیفۀ پشتیبانی از این حرکت را داریم؛ نه‌اینکه خودمان این کرسی‌ها را برگزار کنیم!

پرچم این کرسی‌ها را بلند کنید؛ خیلی از کارهای خوبی که شما به‌دنبال فرهنگ‌سازی آنها هستید، در قالب همین کرسی‌های آزاداندیشی امکان‌پذیر است، ضمن اینکه این اقدام، دفاتر شما را هم تقویت می‌کند.

آثار و نتایج آموزش‌های تئوری و اعتقادی در میادینی مثل کرسی‌های آزاداندیشی معلوم می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین با اشاره به دوره های آموزشی که از سوی تشکل ها برگزار می شود گفت: بیشترین تأکید بنده در جلساتی که قبلاً با شما داشتم، در بحث «آموزش» بوده است، اما آموزشِ تئوری تا وقتی با تمرین عملی توأم نشود، فایده ندارد. حتماً بحث‌های اعتقادی و سیاسی لازم است، اما این بحث‌ها در میدان عمل، آثار خودش را نشان می‌دهد و یکی از مهمترین میادین، همین کرسی‌های آزاداندیشی است. مثلاً در بحث زنان، بهترین بحث‌ها را در همین کرسی‌های آزاداندیشی می‌توان مطرح کرد.

وی ادامه داد: همچنین در بحث استکبارستیزی؛ برخی از دانشجویان ما نمی‌دانند که «ما چرا با آمریکا مخالفیم؟» نه مبانیِ ما را می‌دانند و نه تجربیات تاریخی ما را می‌دانند. تصور می‌کنند که مخالفت ما با آمریکا صرفاً یک نگرش سیاسی است و نانِ ما این‌طوری تأمین می‌شده است! برخی از جوانان نمی‌دانند این آمریکایی‌ها بودند که رابطه‌شان را با ما قطع کردند و برخلاف مفاد معاهدۀ الجزائر عمل کردند و آن را نقض کردند. این مسائل در کرسی‌های آزاداندیشی، برای جوانان تبیین شود.

شانزده بندِ دیگر سند2030 در سکوت، دارد پیگیری می‌شود!

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به مؤثر بودن برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تأکید کرد: کرسی‌های آزاداندیشی ظرفیت بسیاری دارد که برای رسیدگی به دغدغه‌های مختلف، می‌تواند به شما کمک کند. مثلاً در ماجرای سند2030 شاید مطلع باشید که این سند2030 هفده بند دارد و فقط یکی از آنها دربارۀ «آموزش» است، که این بند، به‌خاطر موجی که در جامعه ایجاد شد، تا حدّی کنترل شد. درحالی‌که الان شانزده بندِ دیگرش در سکوت دارد پیگیری می‌شود. یعنی سند 2030 فقط به بحث آموزش محدود نمی‌شود بلکه تمام ابعاد زندگی بشر را در بر می‌گیرد و الان ابعاد دیگرش به‌صورت چراغ‌خاموش، پیگیری می‌شود!

شما ببینید که سازمان ملل برای کشورهای دنیا چه سندهایی را طراحی کرده که در قالب عناوین فرهنگی و رفاهی و محیط‌زیستی و فقرزدایی، می‌خواهند دنیا را مدیریت کنند.

مهمترین چالش، درگیری با جریان غربگراست

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان چالش اصلی پیش روی پیشرفت کشور را غربگرایی دانست و افزود: مهمترین چالش و درگیری، درگیری با جریان غربگراست، البته برخی از شما، بحث ناکارآمدی در رده‌های میانی و پایین نظام را به‌عنوان مهترین چالش مطرح کردید، اما در اینجا یک بحث بالاتری هم وجود دارد. ما درگیر یک جریانی هستیم که در مجموعه‌های مختلف جامعه حضور دارد و تمام همّ و غم‌شان «غرب» است؛ یعنی غربگرا هستند، هرچند اهل نماز و روزه هم هستند و ممکن است اعتکاف هم بیایند اما قطب‌نمای دل‌شان به سمت غرب است. اینها خوشبختی و سعادت جامعه را در این می‌دانند که در همۀ عرصه‌های زندگی از نسخه‌های غرب استفاده کند.

وی تأکید کرد: هرچه سازمان ملل، یونسکو یا یونیسف بگویند، برای این جریان غربگرا مثل وحیِ مُنزَل است که هیچ جای تردیدی در آن نیست! اینها ساختارهایی که از غرب آمده را مقدس می‌دانند و می‌گویند «ما باید خودمان را با آن تطبیق دهیم!» این جریان به‌دلایل مختلف- از جمله اینکه ما نتوانستیم وظایف خودمان را درست انجام دهیم- در بخش‌های مختلف حاکمیت، ریشه دوانده‌اند و در عرصه‌های تصمیم‌گیر هم تا حدّی مؤثرند و تلاش می‌کنند که دغدغه‌های اصلیِ خودشان را به‌نوعی اِعمال کنند.
برخی هستند که شعارهای انقلابی سر می‌دهند اما اندیشۀ آنها غربگراست

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با اشاره به نفوذ اندیشه غربگرایی در برخی از افراد گفت: عده‌ای هستند که شعارهای انقلابی هم می‌دهند و اگر لازم باشد شعار مقاومت هم می‌دهند اما اندیشۀ آنها اندیشۀ غربگراست، خیلی از اینها قصد خیانت هم ندارند اما واقعاً اعتقادشان بر این است که تنها راه نجات، فقط همان مسیری است که غرب رفته است و اصلاً راه دیگری غیر از این را قبول ندارند.

وی افزود: البته برخی هستند که می‌فهمند غرب، سرابی بیش نیست اما به‌دلیل منافع باندی یا منافع شخصی‌شان، ملت را به آن سمت می‌برند. امروز بخش‌های مختلفی از اقتصاد جامعه فلج شده‌اند به‌خاطر اینکه برخی حاضر نیستند منافع خودشان از واردات کالاهای خارجی را کم کنند، همچنین به‌خاطر اینکه برخی از ساختارهای اداری و برنامه‌ریزیِ ما دچار مشکلاتی هستند.

جریان دانشجویی غربگراها را وادار به صراحت لهجه کند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: خیلی از این غربگراها، چون فضای جامعۀ ما اجازه نمی‌دهد، آنچه در پسِ اندیشه‌شان هست را صراحتاً بیان نمی‌کنند. اینها را وادار کنیم که حرف‌شان را صریح بزنند، و جریان دانشجویی می‌تواند این کار را انجام دهد؛ چون جریان دانشجویی در این میان، منافعی ندارد که تهدید شود!

وی گفت:مراسم 13آبان امسال یک فرصت مناسب برای تقویت استکبارستیزی است؛ با توجه به شرایط کنونیِ جامعه و اینکه خوش‌بینی‌هایی که به آمریکا وجود داشت، تا حدّی افول کرده است. از این فرصت طلایی که پیش آمده، استفاده کنید.
بدتر از تفکیک آمریکا به خوب و بد، این است که اروپا را از آمریکا تفکیک کنند!

حجت الاسلام والمسلمین با اشاره به رفتارهای دولت های آمریکا و اروپا درخصوص برجام تأکید کرد: از این فرصت استفاده کنید و نگذارید این اشتباه تکرار شود که عده‌ای بخواهند آمریکا را به «آمریکای خوب و آمریکای بد» تفکیک کنند و بگویند: «در آمریکا دو نوع دولت هست؛ یکی مثل دولت اوباما عاقل است و دیگری مثل دولت ترامپ، دیوانه است!» این را تبیین کنید که آمریکا «یک واقعیت» دارد، البته تفاوت‌هایی بین این دو حزب وجود دارد، اما واقعیت این است که آمریکا همواره در مقابل انقلاب و مردم ایران، یک موضع داشته‌ است.

وی افزود: بدتر از تفکیک آمریکا به خوب و بد، این است که آمریکا را از اروپا تفکیک کنند! این از خطراتی است که می‌تواند باعث شود در جهت‌گیری‌های ما، دوباره اشتباه دیگری اتفاق بیفتد. درحالی‌که اروپا و آمریکا بین خودشان تقسیمِ وظیفه کرده‌اند و این را خودشان هم علناً می‌گویند. برخی یک زمانی می‌گفتند: «اروپا کاره‌ای نیست؛ همه‌کاره آمریکاست!» و حالا حرف دیگری می‌گویند.

چهرۀ واقعی آمریکا را به جوانان نشان دهید تا از آمریکا نفرت پیدا کنند

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان خطاب به فعالان دانشگاهی در خصوص تبیین رفتار استکباری آمریکا در طول تاریخ گفت: برای تبیین دلایل استکبارستیزی و تقابل ما با آمریکا، مسائلی که در کفِ جامعه هم می‌توانید به آنها بپردازید، بحث‌های مربوط به «منافع ملی» و «امنیت ملی» است، درحالی‌که مباحث تئوریک را بیشتر در محافل خاص، می‌شود مطرح کرد.

وی افزود: همچنین لازم است تجربیات انقلاب خودمان را به نسل جوان منتقل کنیم. حداقل اینکه اقدامات آمریکا را در پنجاه سال اخیر در نقاط مختلف دنیا، بازگو کنیم. هرجای دنیا که یک دیکتاتوری بوده، آمریکا از او حمایت کرده و هرجایی که یک صدای آزادی‌خواهی بلند شده، عوامل آمریکا آن را سرکوب کرده‌اند. شما در همین منطقۀ خودمان ببینید که عقب‌مانده‌ترین کشورها-که ضد دموکراسی هم هستند- دوستان صمیمی آمریکا می‌شوند!

وی ادامه داد: این چهرۀ بزک‌کرده‌ای که از آمریکا درست کرده‌اند، نه در منطقۀ ما و نه در هیچ جای دیگری از دنیا دیده نمی‌شود. ما باید با ذکر این تجربیات تاریخی، چهرۀ واقعی آمریکا را نشان دهیم و نفرت از آمریکا را در بین مردم و به‌ویژه بین جوانان‌مان، ایجاد کنیم.

نگذارید کسانی که اعتقادی به عدالت و مبارزه با فساد ندارند، پرچم عدالتخواهی را به‌دست بگیرند/ پرچم مبارزه با فساد باید در دست نیروهای حزب‌اللهی باشد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به وجهه مردمی تشکل های دانشجویی تأکید کرد: نکتۀ دیگر، دربارۀ جنبۀ مردمیِ تشکل‌های دانشجویی است. نباید بگذارید که پرچم عدالتخواهی و حمایت از محرومین و مبارزه با مفاسد اجتماعی را دیگران به‌دست بگیرند. یعنی کسانی که به عدالت و مبارزه با فساد، اعتقاد ندارند، بیایند و این پرچم را به‌دست بگیرند! آنها می‌دانند که با این پرچم، می‌توانند دانشجوها را جذب خود کنند. درحالی‌که حمایت از محرومین و مبارزه با فساد، پرچم امام و رهبری است که باید در دست شما باشد. پرچم مبارزه با فساد باید در دست نیروهای حزب‌اللهی باشد. البته به‌دست گرفتن پرچم مبارزه با فساد، هزینه هم دارد.

وی ادامه داد: اینکه شما وارد بحث اردوهای جهادی و کمک به کمیتۀ امداد شده‌اید، به کار شما برکت می‌دهد. این سنت الهی است؛ وقتی خدا ببیند که بندگانش به فکر خدمت به محرومین هستند، به کارشان برکت و توفیق می‌دهد.

یکی از راه‌های جذب افراد، همین اردوهای جهادی و خدمت به محرومین است. چون برخی از دانشجوها از مسائل سیاسی فرار می‌کنند، اما با این انگیزه می‌آیند.

کسانی که به امام اعتقادی ندارند، می‌خواهند امام را مصادره می‌کنند! / نگذارید امام را تحریف کنند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با اشاره وجود جریاناتی در جامعه و در دانشگاه ها که به دنبال مصادره خط امام هستند در صورتی که هیچ اعتقای به آن ندارند، گفت: بحث مصادرۀ خط امام هم یکی از چالش‌هایی است که با آن مواجه هستیم. کسانی که به امام اعتقادی ندارند و بسیاری از مبانی امام را قبول ندارند، می‌خواهند امام را مصادره می‌کنند! لذا پرچم خط امام هم باید در دست نیروهای انقلابی مثل شما آن‌قدر بلند باشد که دیگران نتوانند از امام استفادۀ ابزاری کنند. یک راهش این است که در کرسی‌های آزاداندیشی، آنها را بیاورید و بپرسید: «شما کدام بخش از خط امام را قبول دارید؟ اصلاً از کدام امام سخن می‌گویید؟»

وی تأکید کرد: امام(ره) مهمترین سرمایۀ انقلاب اسلامی است، امام(ره) نمادِ تفکر انقلابی و اسلام ناب است؛ نگذارید امام را تحریف کنند. تحریف امام، خطر بزرگی است که وجود دارد. گاهی در مجموعۀ کسانی که منتسب به امام هستند، این تحریف دارد اتفاق می‌افتد و گاهی به‌نام امام، به دشمنان و مخالفان امام فرصت می‌دهند که سوءاستفاده کنند.

تجلیل مردم از شهید حججی نشان داد که جریان مقاومت در جامعۀ ما قوی است

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در خصوص موضوع مقاومت در منطقه افزود: نکتۀ دیگر، دربارۀ بحث مقاومت است. خدا با این جریان شهید حججی به ما نشان داد که در جامعۀ ما چقدر امید وجود دارد! و نشان داد که جامعۀ ما غیر از این چیزی است که در برخی رسانه‌ها و فضاهای مجازی منعکس می‌شود.

وی گفت: این تجلیلِ مردم از شهید حججی، نشان می‌دهد که جریان مقاومت در جامعۀ ما جریان بسیار قوی و قدرتمندی است. عده‌ای می‌خواهند القاء کنند که اینها به حاشیه رفته است. درحالی‌که موضوع ایثار و شهادت در جامعۀ ما به حاشیه نرفته است و مردمِ ما قدر اینها را می‌دانند.

این فضایِی که الان در بین نیروهای مقاومت در منطقه وجود دارد و این رویش‌هایی که در یمن و سایر مناطق ایجاد شده را اگر بتوانیم به‌درستی به داخل جامعۀ خودمان منتقل کنیم، امیدها چندبرابر خواهد شد.

واحدِ خواهران را تقویت کنید

وی تأکید کرد: نکتۀ بعدی دربارۀ واحد خواهران است. بنده قبلاً هم این را یادآوری کرده‌ام که بخشِ خواهران در تشکل‌های ما با ظرفیتی که در دانشگاه‌ها وجود دارد، متناسب نیست. با اینکه انگیزه در بخش خواهران خیلی بالاتر است؛ خصوصاً در فعالیت‌های فرهنگی. ضمن اینکه درصدِ حضور دختران در دانشگاه‌ها، در کلِ آموزش عالی، نصف است و در دانشگاه‌های بزرگ، بیش از 50درصد است. لذا باید بخش واحدِ خواهران را تقویت کرد.

برجام، آیینۀ عبرت و تجربۀ دیگری برای مردم ما شد

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در خصوص مسئله برجام و مذاکرات و نتایج و رفتارهای حاصل از آن گفت: دربارۀ موضوع برجام هم نکته‌ای را عرض کنم. امروز، برجام مثل یک آیینۀ عبرت شده است. لازم نیست دولت را ملامت کنیم و بگوییم: «ما که گفتیم این‌گونه خواهد شد...» ما از این مرحله گذشته‌ایم و این یک آینۀ عبرت است. می‌ارزید در جامعۀ ما که سال‌ها امریکا را بزک کرده بودند، چنین عبرتی حاصل شود.

سال‌ها گفته بودند: «همۀ مشکلات ما به‌خاطر این است که با آمریکا رابطه نداریم و اگر این رابطه برقرار شود، چه منافعی عاید مردم خواهد شد و همه مشکلات‌مان حل خواهد شد!» واقعاً ارزش داشت که مردمِ ما دوباره این مسئله را تجربه کنند.

وی افزود: باید این را به‌عنوان آیینۀ عبرت، برای مردم مطرح کنیم. لازم نیست با ادبیات تند بگوییم: «بیایید اعتراف کنید که شکست خورده‌اید!» چون ممکن است یک نوع لجبازی سیاسی در جامعه، اتفاق بیفتد.

این‌قدر برجام را روشنگری کنید که زمینه‌ای برای برجام‌های دیگر باقی نماند

وی تأکید کرد: می‌توانید موضوع را این‌گونه مطرح کنید که «در مقابل نقضِ برجام توسط آمریکا، شما چه اقدامی انجام می‌دهید؟ آیا به اروپا تکیه می‌کنید؟ آیا اروپایی‌ها قابل اتکا هستند؟» یادداشت‌های آقای روحانی در همان دورۀ قرارداد سعدآباد را بخوانید که تصریح کرده است: «اروپایی‌ها اصلاً قابل اعتماد نیستند!»

در چنین شرایطی، مطالبۀ «نقض در مقابل نقض» از سوی شما، خیلی درخواست بزرگی نیست. برجام را این‌قدر روشنگری کنید که دیگر زمینه‌ای برای برجام‌های دیگر باقی نماند.

به مردم نشان دهید که هزینۀ سازش بیشتر از هزینۀ مقاومت است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در خصوص مسئله سازش با دشمن و هزینه آن برای کشور تأکید کرد: نکتۀ دیگر این است که «هزینۀ سازش و مذاکره و همراهی با دشمن بیشتر از هزینۀ مقاومت است» به مردم نشان بدهیم که سازش چقدر هزینه دارد!

وی افزود: یکی از اساتید محترم که امسال نزد رهبر انقلاب صحبت می‌کرد، ‌گفت: تجربۀ بین‌المللی نشان می‌دهد که هرجا جریان استکبار توانسته است جریان مقابل خودش را پای میز مذاکره بکشاند، بعدش یک جنگی اتفاق افتاده است.

برداشت آمریکایی‌ها از مذاکره این است که ما توانستیم رقیب خودمان را به زمین بزنیم و پای میز مذاکره بیاوریم. یعنی آنها از مذاکره، برداشتِ پیروزی دارند و کسی که احساس پیروزی می‌کند، طبیعتاً می‌خواهد تا آخرِ این راه را برود!
جریان دانشجویی، بحث «پسابرجام» را کلید بزند و هزینه‌های سازش را بیان کند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خطاب به دانشجویان گفت: امروز جریان دانشجویی، بحث «پسابرجام» را کلید بزند و هزینه‌های سازش را بیان کند. اینکه بنا بود اقتصاد کشورمان رونق پیدا کند و حالا چه شد؟ واردات چقدر بیشتر شده است؟ قرار بود برای ما تکنولوژی جدید بیاورند، و الان چه آورده‌اند؟ چقدر در سرمایه‌گذاری‌ها گشایش ایجاد شده است؟

اگر هزینه‌های سازش را -که همین الان به ما تحمیل شده است- روشن‌گری کنید، خودبه‌خود فضا به سمتی می‌رود که دیگر نمی‌توانند خیلی روی بحث سازش، تأکید کنند.

جریانی تلاش می‌کند، نیروهای انقلابی را ناامید کند/ ناامیدی مهمترین خطر برای جریان ارزشی است

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان به تزریق نا امیدی از سوی دشمن در بین نیروهای انقلابی اشاره کرد و افزود: نکتۀ آخر اینکه یک جریانی هست که سال‌ها در داخل و خارج تلاش می‌کند نیروهای انقلابی را ناامید کند تا خودشان بگویند که «نمی‌شود!» بنده این را مهمترین خطر برای جریان ارزشی می‌دانم. گاهی خودمان هم وقتی دور هم می‌نشینیم، مدام از ضعف‌ها می‌گوییم و خودمان را تضعیف می‌کنیم!

وی افزود: دوستانی که دربارۀ اندیشکده‌های دشمن تحقیق می‌کنند، می‌توانند کُدهایش را استخراج کنند که دشمنان با چه راهکارهایی دارند این یأس و ناامیدی راتزریق می‌کنند.

حتماً در جامعۀ بزرگی مثل جامعۀ ما ضعف‌هایی وجود دارد. کشوری که 39 سال در حال مبارزه است طبیعتاً مشکلاتِ ساختاری و آسیب‌های اجتماعی هم در آن وجود دارد. آن جریان غربگرا هم دارد کارِ خودش را انجام می‌دهد. ولی اگر این 39 سالِ گذشته را نگاه کنید، می‌بینید که چقدر پیشرفت کرده‌ایم، ضمن اینکه مشکلاتِ ما قبلاً بیشتر از الان بوده است.

این دوره، با دورۀ اصلاحات قابل مقایسه نیست! الان جریان ارزشی در دانشگاه‌ها، خیلی محکمتر و مسلط‌تر است و حضورش پررنگ‌تر است. در آن دوره، جریان ارزشی در دانشگاه خیلی غریب بود و خیلی تحت فشار بود. بنده تا حدّی می‌دانم که شما در دانشگاه با چه مشکلاتی مواجه هستید، اما شما اصلاً غربت دورۀ اصلاحات را ندارید.

مراقب باشیم که خودمان به همدیگر ناامیدی را تزریق نکنیم!

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: همچنین، امروز فضای منطقه هم خیلی به نفع ماست. آمریکا نسبت به بیست سال قبل، بسیار ضعیف‌تر شده است. حتی در داخل آمریکا هم بحث فروپاشی مطرح است. باید مراقبت کنید از این جریانی که دارد یأس و ناامیدی را تزریق می‌کند. انسان اگر همۀ امکانات را هم داشته باشد ولی مأیوس باشد، به جایی نمی‌رسد. منتها اگر امید داشته باشد-حتی اگر امکانات هم نداشته باشد- پیروز خواهد شد. مراقب باشیم که خودمان به همدیگر ناامیدی را تزریق نکنیم.

وی افزود: متأسفانه این ناامیدی به برخی از شخصیت‌ها نیز دست داده است و فکر می‌کنند که ما راه چاره‌ای نداریم و باید با غرب، سازش کنیم! حتی برخی از آنها خالصانه می‌گویند: «برای اینکه انقلاب را حفظ کنیم باید با غربی‌ها بسازیم!» درحالی‌که حیات ما در ایستادگی مقابل دشمن است و الا دشمنان، ما را یک لقمه می‌کنند و می‌بلعند!

امروز بهترین دورۀ تشیع در طول تاریخ است

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان گفت: جریان‌هایی که ناامیدی را به جامعه تزریق می‌کنند، بهتر بشناسیم و مبانیِ بحث امید خودمان را هم بشناسیم. قله‌های پیشرفت خودمان را ببینیم. انقلاب اسلامی ما مدام در حال رشد است، البته این ظرفیت را دارد که در داخلش دیدگاه‌های مختلفی سر کار بیایند. قوۀ مجریه و قضائیه و مقننه هم فقط یک بخشی از نظام است؛ اصلِ نظام ما مردم هستند! امروز چند میلیون آدم علاقمند وجود دارند که حاضرند برای این نظام و آرمان‌هایش جان بدهند؛ این مهمترین قدرتِ نظام است، هیچ جای دنیا چنین قدرتی نیست!

وی تأکید کرد: امروز بهترین دورۀ تشیع در طول تاریخ است؛ شیعه در طول تاریخ، هیچ روزی بهتر از این روزها نداشته است. هیچ‌وقت این‌همه امکانات به لحاظ کمّی و کیفی در اختیار تشیع نبوده است. مکتب اهل‌بیت(ع) هیچ‌وقت این‌همه مرید، این‌همه رسانه و این‌همه مبلّغ نداشته است.

انتهای پیام/

دیدار حجت‌الاسلام محمدیان با اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.