روستایی عجیب در جنوب کرمان/ برداشت خرمای گرمسیر وگردوی سردسیر دریک روز

روستای میجان منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا در شهرستان جیرفت است که در این منطقه درخت خرما و گردو درکنار هم رشد می‌کنند.

روستایی عجیب در جنوب کرمان/ برداشت خرمای گرمسیر وگردوی سردسیر دریک روزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد سالاری رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان جیرفت گفت:‏میجان که آن را میزان نیز گویند یکی از خوش آب و هواترین مناطق جیرفت است که ازبه عنوان روستایی عجیب در جیرفت از آن یاد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برف ونعمت جیرفت از این روستاست، افزود: درپنج فرسخی جیرفت دهی است بنام میجان درفصل بهاران وموسم گل، خلد برین ونگارخانه چین است و رودی بنگ بنگ کنان در آن جاری است

سالاری گفت::در این روستای سرسبز آبشار زیبایی به نام آبشار آستانه وجود دارد که از طبیعت بکری برخوردار است همچنین یک مجموعه‌ای ۲ هکتاری از انواع گونه‌های گیاهی در این منطقه موجود است که توجه همه را به خود جلب کرده است

وی افزود:آب و هوای معتدل این منطقه باعث شده است انواع درختان منطقه سردسیر، گرمسیر و خشک و مرطوب در یک محیط کنار هم رشد کنند.

محمد علی پیراسته از اهالی روستای میجان گفت:یکی از بزرگان این روستا بنام ‏سالار یوسف سنجری درتوصیف میجان چنین گفته
نگه کن به میجان دربرز کوه       ، درختان سرسبز از هر گروه     ،زخرماوگردو اترج (لیموترش) هم از پرتقال  ، به یک گوشه باغی ببینی نهال

همچنین حسین سنجری مالک این باغ شگفت انگیز گفت: درختان این مجموعه شامل درختان سردسیری و درختان گرمسیری و درختان مناطق خشک و مرطوب از جمله؛ گردو، بادام، هلو، شلیل، به، زرد آلو، انگور، ازگیل، انجیر، هلو انجیری، انگور باطعم آناناس، بیش از ۱۰ نوع انار، آناناس، سیب زالزالک، خرمالو، شاه‌توت، آلوسیاه، بیش از ۱۰ نوع خرما، موز، انبه، گواوا، آلبالو گرمسیری، شوگراپل، پاپایا، اواکادو، پنجه بودا، گیاه لیفا، کنارعربی، و ... همچنین انواع مرکبات مانند کامگوات، خونی (توسرخ)، بالنگ٬ مارس واشنگتن ٬انواع نارنگی ٬ترنج٬ نارنج٬ لیمو شیرین٬ لیموترش، لیمو خاکی، گریپ فروت، بکرایی و ... در مساحت ۲ هکتار کاشته شده و به ثمر دهی رسیده اند.

وی افزود: به طور کلی از ریز‌ترین تا درشت‌ترین نوع مرکبات و از شیرین‌ترین تا ترش مزه‌ترین مرکبات در این مجموعه وجود دارد وبیش از ۱۶۰ مزه متفاوت از انواع میوه‌ها را در این باغ می‌توان امتحان کرد، و نکنه جالب توجه این است که زمان برداشت گردو و خرما در این مجموعه در یک روز است.

حسین سنجری گفت: درختان این مجموعه هرکدام انواع متفاوتی دارند که از طعم‌های ویژه‌ای دارد و هیچ کدام از درختان به گلخانه نیاز ندارند انواع میوه‌ها ارگانیک و هیچ سمی در باغ مصرف نمی‌شود و روزی از سال وجود ندارد که در این مجموعه میوه نباشد.

برای رسیدن به روستای میجان باید از محور جیرفت -عنبرآباد (دوراهی جنگل آباد) ابتدای محور جیرفت -بندرعباس گذشت و فاصله روستای میجان تا جیرفت ۲۰ کیلومتر و  تامرکز استان کرمان ۲۴۷ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ح

روستای عجیب در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۹:۲۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید میگم ای ول به سلیقه و پشتکار بهشت پنهان را آفریدی آرزوی موفق ات را برای شما دارم