مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در بوشهرمطرح کرد:

راه اندازی همه فازهای میدان پارس جنوبی به دست متخصصان ایرانی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به راه‌اندازی فازهای پارس جنوبی به دست متخصصان ایرانی گفت: همه فازهای میدان پارس جنوبی به جز فاز ۱۱ و بخش پالایشگاهی فاز ۱۴ در سال آینده تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی کاردر  ظهر امروز در مراسم انتقال گاز فاز 13  پارس جنوبی به خط ششم سراسری با بیان اینکه صنعت‌گران ایرانی فناوری‌های پیچیده این صنعت را بومی سازی کرده‌اند اظهار داشت: تمام مراحل طراحی و ساخت در فازهای پارس جنوبی به دست متخصصان ایرانی انجام می‌شود که این مهم در فاز 13 پارس جنوبی متبلور است.

وی با بیان اینکه جوانان متخصص ایرانی باور «ما می توانیم» را در صنعت نفت محقق کرده‌اند خاطر نشان کرد: در فضای کار و تلاش چون  منطقه پارس جنوبی در عسلویه ارزش ملی شدن صنعت نفت و اتکای ایستادن روی پای بیشتر آشکار و نمایان است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از  تخصص جوانان ایرانی در منطقه پارس جنوبی خبر داد و افزود: در منطقه  پارس جنوبی در عسلویه کار به دست و  تلاش جوانان و متخصصان ایرانی در حال انجام است.

کاردر  از تکمیل فازهای پارس جنوبی تا سال آینده خبر داد و گفت: همه فازهای میدان پارس جنوبی به جز فاز 11 و بخش پالایشگاهی فاز 14  در سال آینده تکمیل و راه اندازی می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید نفت خام در صنعت نفت  گفت: از سال 97 با برنامه‌ای جامع و مدون در بخش توسعه صنعت نفت ظرفیت به 5.2 میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد و این در حالی است که ایران از ظرفیت تولید روزانه  6 میلیون بشکه برخوردار است.

معاون وزیر نفت با اشاره به  قرارداد اجرای طرح توسعه میادین نفتی سپهر و جفیر گفت: این قرار داد با شرکت ایرانی  منعقد شده چرا که این توانمندی در متخصصان ایرانی وجود دارد.

انتهای پیام/س

راه اندازی فازهای پارس جنوبی به دست ایرانیان

برچسب ها: صنعت ، قیمت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.