راه اندازی مرحله دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس/ ایران تا پایان سال جاری در تولید بنزین خودکفا می‌شود

معاون وزیر نفت گفت: با بهره برداری از مرحله دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان سال جاری، ایران در تولید بنزین خودکفا می‌شود.

   به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، با ورود خوراک میعانات گازی از پالایشگاه گاز پارس جنوبی به واحد تقطیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس مرحله دوم این پالایشگاه راه اندازی شد.

علیرضا صادق آبادی معاون وزیر نفت در بندرعباس گفت: با راه اندازی این واحد زمینه برای بهره برداری از مرحله دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و پالایش روزانه ۲۴۰ هزار بشکه میعانات گازی تا پایان سال فراهم می‌شود.

علیرضا صادق آبادی افزود: با بهره برداری از مرحله دوم این پالایشگاه تا پایان سال، ایران در تولید بنزین خودکفا می‌شود و دیگر نیاز به واردات بنزین نیست.

وی گفت: با بهره برداری از مرحله دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید بنزین در این پالایشگاه از ۱۲ میلیون لیتر در روز به ۲۴ میلیون لیتر بنزین یورو ۵، گاز مایع از ۷۰۰ هزار لیتر در روز به یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر و نفت گاز از سه و نیم میلیون لیتر به ۸ میلیون لیتر افزایش می‌یابد.

وی افزود: با بهره برداری این مرحله زمینه اشتغال سیصد نفر فراهم می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس نیز گفت: تمام مراحل این پالایشگاه به دست متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است.

محمد علی دادور افزود: برای رعایت استاندارد‌های زیست محیطی اوایل اسفند امسال نفتای شیرین به سبد سوخت تزریق می‌شود.
وی گفت: خوراک مصرفی پالایشگاه اکنون روزانه صد و بیست هزار بشکه میعانات گازی است که از عسلویه با یک خط انتقال تامین می‌شود و در ظرفیت نهایی این خط انتقال ظرفیت انتقال تا ۸۰۰ هزار بشکه نیز دارد.

مدیرعامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس گفت: آب مصرفی پالایشگاه نیز از سایت ده هکتاری پالایشگاه در ساحل خلیج فارس تامین می‌شود که روزانه بیش از ۱۲ هزار متر مکعب آب شیرین شده مصرف می‌شود و پس آب ایجاد شده نیز با رعایت استاندارد‌های محیط زیست به دریا باز می‌گردد.

پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس از ابتدای راه اندازی تاکنون بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر بنزین تولیدی را به شبکه توزیع تحویل داده است.

استاندارد محصولات تولیدی این پالایشگاه در مرکز نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت تایید شده است و در برخی شاخص‌ها بنزین تولیدی ستاره خلیج فارس، استاندارد بالاتر از یورو پنج نیز کسب کرده است.

انتهای پیام/س

فراهم شدن روزانه ۲۴۰ هزار بشکه میعانات گازی تا پایان سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.