مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت:ستاد خدمات سفر استان آماده ارائه خدمات شایسته به مسافران نوروزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه به تشریح مهمترین برنامه‌های نوروز ۹۷ استان پرداخت و با بیان اینکه تمام دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر استان آماده ارائه خدمات شایسته به مسافران نوروزی هستند،گفت: ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه با عضویت بیش از ۲۸ دستگاه اجرایی از چند ماه پیش برای استقبال هرچه بهتر از مسافرین نوروزی که به استان کرمانشاه سفر می‌کنند، جلسات مختلفی را برگزار کرد.
وی ادامه داد: در بحث اسکان مسافرین نوروزی در حال حاضر ظرفیت اسکان ۱۵ هزار و ۱۲۳ نفر را داریم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: همچنین کمپ‌های اسکان را در پارک‌های شاهد، شرقی و شبدیز با بیش از ۵۰۰ تخته چادر و ۳۰ دستگاه کانکس در نظر گرفته ایم.
وی به برگزاری نوروزگاه‌ها در سطح ۱۴ شهرستان استان اشاره کرد و گفت: نوروزگاه اصلی ما در محوطه مجموعه جهانی بیستون قرار دارد که هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور است.
به گفته این مسئول، احیاء آیین‌های سنتی و کهن و اجرای مراسمات آئینی که در حال حاضر کمرنگ و یا فراموش شده اند، یکی از اهداف اصلی برپایی نوروزگاه‌ها است.
بالایی همچنین به استقبال سال گذشته گردشگران و مسافرین نوروزی از اولین دهکده عشایری استان که در "تنگ بزازخانه" برپا شد اشاره کرد و افزود: امسال نیز برپایی دهکده‌های عشایری را در سطح همه شهرستان‌های استان در دستور کار قرار دادیم، اما مهم‌ترین دهکده عشایری ما در طاق بستان خواهد بود.
وی تاکید کرد: صنایع دستی، سوغات، آش‌ها و شیرینی‌های محلی از جمله محصولاتی هستند که در این دهکده‌ها عرضه خواهند شد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان همچنین از حضور ۱۰۰ راهنمای گردشگر در اماکن تاریخی و موزه‌های استان اشاره کرد و افزود: باتوجه به استقبال گسترده‌ای که مردم و گردشگران سال گذشته از سفره‌های هفت سین داشتند امسال نیز در همه شهرستان‌ها و در پنج نقطه شهر کرمانشاه این برنامه توسط شهرداری‌ها اجرا شده است.
وی در ادامه از راه اندازی کاروان فرهنگی و سفر آن به همه شهرستان‌های استان خبرداد و گفت: این برنامه از روز دوم فروردین شروع می‌شود.
وی تاکید کرد: همچنین در حوزه استقرار امداد و نجات‌های جاده ای، اورژانس، سرکشی و بازدید از رستوران‌های بین راهی، برپایی چادر‌های راهنمای گردشگران، زیباسازی فضای شهری و... اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر انجام گرفته است.
به گفته این مسئول طبق آمار‌های اسکان، نوروز سال گذشته بیش از ۱۴۶ هزار گردشگر به استان کرمانشاه سفر کردند.
 
انتهای پیام/پ
 

سفر گردشگران به استان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.