خرید بیش از 2400 نسخه از نویسندگان بومی استان کرمانشاه

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه از خرید بیش از 2400 نسخه شامل 50 اثر از نویسندگان بومی استان کرمانشاه در سال 96 خبر داد.

 معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه   در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ گفت:  اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، با هدف حمایت از نویسندگان و ناشران بومی در سال 96 بیش از 2400 نسخه شامل 50 اثر از نویسندگان و ناشران بومی استان شامل 2خریداری کرد.

حسنی خونسار ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی هر سال سعی دارد با هدف تشویق و حمایت از تولید کتاب در استان و همچنین حمایت و معرفی آثار نویسندگان و ناشران بومی استان کرمانشاه تعدادی کتاب جهت تجهیز کتابخانه های عمومی خریداری نماید.

وی در ادامه گفت: آثار خریداری شده در زمینه های مختلف از قبیل: کرمانشاه شناسی، ادبیات، فلسفه، دین، علوم اجتماعی و تاریخ میباشد و اعضای محترم کتابخانه های عمومی استان می توانند در سال آتی از این آثار بهره مند شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه گفت: کتابخانه های عمومی استان  100 باب به انضمام کتابخانه های مشارکتی و کتابخانه سیار است.

وی  هم چنین به برنامه های نوروزی کتابخانه های استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: طرح نوروز کتابخوان و هم چنین دایر بودن کتابخانه ها در ایام عید از جمله این برنامه هاست.

حسنی خونسار گفت: با توجه به اهمیت مطالعه سعی داریم با برگزاری برنامه ها نوجوانان و جوانان را به   ترویج فرهنگ کتابخوانی ترغیب کنیم و اجرای طرح گردشگری کتابخانه که در استان اجرا شد نیز در همین راستا صورت گرفته است.

وی گفت: خونسار همچنین تعداد کل منابع کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه را یک میلیون و 110 هزار نسخه ذکر کرد و گفت: تعداد کتاب های به امانت رفته در سال جاری 700 هزار نسخه بود که بیشترین عنوان امانت رفته شامل رمان، ادبیات و علوم عملی است.

 

انتهای پیام/ز

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار