افزایش ۲۰ درصدی ورود گردشگران نوروزی به چابهار

دبیر ستاد تسهیلات سفر‌های منطقه آزاد چابهار گفت: تاکنون ۱۴ هزار نفر در مراکز اقامتی شهر و منطقه آزاد چابهار اقامت داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

طاهره شهرکی دبیر ستاد تسهیلات سفر‌های منطقه آزاد چابهار  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، با اشاره به رشد ۲۰ درصدی ظرفیت مراکز اقامتی چابهار نسبت به سال گذشته  گفت: ۱۶ مرکز اقامتی شامل هتل‌ها، آپارتمان‌ها، کمپ‌های چادری، خوابگاه‌ها، مدارس و چادر‌های خودجوش در سه روز جاری از ۲۷ تا ۲۹ اسفندماه ۱۴ هزار نفر اقامت را ثبت کردند.

وی افزود: افزایش و توسعه امکان اقامتی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، انتخاب سیستان و بلوچستان به‌عنوان مقصد گردشگری و هم‌چنین مطرح‌شدن چابهار و ظرفیت‌های آن در سطح ملی از مهم‌ترین دلایل افزایش ورود گردشگران نوروزی به چابهار است.

مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد گردشگران ورودی به چابهار اهالی استان سیستان و بلوچستان هستند و مسافران استان‌های کرمان و خراسان جنوبی به‌ترتیب رتبه‌های بعدی را در بیشترین ورود گردشگر و مسافر به چابهار دارند.

به گفته شهرکی، بیش از ۳۰ رویداد فرهنگی-تفریحی در ایام نوروز برای گردشگران پیش‌بینی‌شده که شامل برگزاری ۱۱ فستیوال و کارناوال شاد و متنوع ثابت و خیابانی، تفریحات دریایی، جشنواره غذا‌های سنتی و صنایع‌دستی محلی و مسابقات رالی، جت اسکی، والیبال ساحلی و ... برای گردشگران و مسافران نوروزی است.

انتهای پیام/ع

افزایش گردشگران نوروزی به چابهار

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار