کرمان؛

جشن ملی نوروزگاه از امروز به میزبانی کاروانسرای گنجعلی خان

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان از برگزاری جشن ملی نوروزگاه ویژه معرفی آداب و رسوم عیدانه استان خبرداد.

جشن ملی نوروزگاه از امروز به میزبانی کاروانسرای گنجعلی خانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   بنا به اعلام روابط عمومی ادره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، محمود وفایی گفت: این ویژه برنامه با هدف حفظ و معرفی آداب و رسوم عید نوروز و احیای فرهنگ بومی شهرستان‌های استان کرمان بر پا می‌شود.
وی اظهار کرد: با توجه به استقبال مسافران و گردشگران، این رویداد فرهنگی در نوروز ۹۷ پربارتر و با کیفیت بالاتری برگزار می‌شود، تا بتوانیم هدیه‌ای نوروزی به تمامی مردم استان و همچنین مسافران اهدا کنیم.
وفایی در ادامه به ویژه برنامه‌های جشن نوروزگاه در استان کرمان اشاره کرد و گفت: اجرای موسیقی محلی و سنتی و همچنین هنر‌های آیینی، نمایش و فروش محصولات صنایع دستی، برگزاری رالی خانوادگی و مسابقه عکس از سفره‌های نوروزی از جمله این برنامه‌ها است.
وی به عرضه غذا‌های محلی و سوغات هر شهرستان در محل کاروانسرای گنجعلیخان کرمان اشاره و عنوان کرد: شهرستان‌های استان کرمان در این زمینه دارای پتانسیل‌های بالایی هستند که خوشبختانه این امر موجب اشتغالزایی نیز شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: جشن ملی نوروزگاه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصر‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در محل کاروانسرای گنجعلیخان کرمان برپا می‌شود.
استان کرمان با پنج اثر ثبت شده جهانی از جمله باغ شاهزاده، قنات ها، روستای تاریخی و دستکند میمند، کویر و ارگ بم و نیز ۶۰۰ اثر تاریخی دیگر پذیرای مسافران نوروزی است.

انتهای پیام/ح

جشن ملی نوروزگاه در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار