زنده شدن خاطرات قدیمی در نمایشگاه خودرو‌های تاریخی رامسر

ارزشمندترین خودرو کلاسیک کشور متعلق به موزه خودرو‌های تاریخی ایران تعطیلات نوروزی در رامسر به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حتماً برای شما پیش آمده است که وقتی در شهر به گشت‌و‌گذار می‌پردازید، یکی از ماشین‌های قدیمی را دیده باشید. یک فولکس قورباغه‌ای کوچک یا فیاتی سبز‌رنگ که همه‌و‌همه خاطرات شیرین گذشته را برای ما زنده می‌کنند.

زنده شدن خاطرات قدیمی در نمایشگاه خودرو‌های تاریخی رامسر

خاطرات خیابان‌های خلوت آن زمان، سفر شمال دو‌نفره و خارج‌ازشهر رفتن‌های آخر هفته، همه بچه‌های فامیل هر طور بود در یک ماشین می‌نشستند و تا مقصد تخمه می‌شکستند و خنده‌هایی از ته دل سر می‌دادند.

زنده شدن خاطرات قدیمی در نمایشگاه خودرو‌های تاریخی رامسر

ماشین‌های قدیمی در رامسر عروس شهر‌های مازندران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گذشته را نمی‌شود بازگرداند، ولی می‌توان خاطرات قدیمی را مرور کرد. به نمایشگاه ماشین‌های قدیمی سری می‌زنیم به گذشته نه‌چندان‌دور و شیرین و در کوچه پس‌کوچه‌های تهران خاطرات نوستالوژیک را پیدا می‌کنیم.

این خودرو‌ها در گذشته‌های دور به عنوان خودرو کلاسیک از آن‌ها یاد می‌کنیم که در زمان خود ارزش داشته تا جایی که با قیمیت بالایی خرید و فروش میشد.

خودرو‌هایی تاریخی و کلاسیک جز اولین مواردی هستند کا عاشقان ماشین با سوارشدن بر خودرو‌های کلاسیک احساس تک و خاص بودن بهشان دست می‌دهد و حتی شاید وقتی مردم آن را در خیابانی بینند سابقه‌ای بی همتاشان در انتخاب ماشین را تحسین می‌کنند.

زنده شدن خاطرات قدیمی در نمایشگاه خودرو‌های تاریخی رامسر

سفر به شهر خودرو‌های تاریخی و کلاسیک برای نخستین بار در رامسر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مازندران با توجه به توانمند‌های کم نظیر گردشگردی و طبیعت گردی سالانه پذیرای بیش از ۱۴ میلیون مسافر داخلی و خارجی است برپایی نمایشگاه خودرو‌های قدیمی و کلاسیک دهه‌های ۳۰ و ۵۰ در رامسر گردشگران با این نوع سلیقه هم در خود جای خواهد داد.

بازدید از موزه‌ها خودرو کلاسیک ما را به سفری در گذشته مهمان می‌کند و به عنوان شناسنامه ملت‌ها موجب می‌شود با فرهنگ آداب و رسوم کشور‌های مختلف آشنا شویم.

زنده شدن خاطرات قدیمی در نمایشگاه خودرو‌های تاریخی رامسر

یکی از بازدید کنندگان از نمایشگاه خودرو‌های کلاسیک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: خیلی جذاب هست اینکه آشنایی پیدا می‌کنیم خودرو‌ها در گذشته چه شکلی ساخته شده است.

یکی دیگر از گردشگران شیرازی در سفر به رامسر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: دوست داردسوار این ماشین‌های قدیمی دهه ۳۰ و ۵۰ شود و لذت رانندگی با این خودرو را تجربه کند.

وی افزود: هریک از این خودرو در نوع خود منحصر به فرد بوده و جز نمونه‌های نادر در صنعت خودرو سازی است.

زنده شدن خاطرات قدیمی در نمایشگاه خودرو‌های تاریخی رامسر

برپایی نمایشگاه خودرو‌های کلاسیک در رامسر

نمایشگاه خودرو‌های کلاسیک به منظور بازدید علاقمندان ومسافران نوروزی در شهرستان زیبا و نمونه گردشگری رامسر گشایش یافت.

علی غلامی مدیر مجتمع فرهنگی موزه‌ای شهدای رامسر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت: این نمایشگاه در جنب موزه کاخ و موزه عاج در خیابان سخت سر برای نخستین بار در مازندران و رامسر گشایش یافت.

وی افزود: در این نمایشگاه ۱۲ خودروی کلاسیک با همکاری موزه خودرویی ایران در معرض دید عموم قرار داده شد که ۷ خودرو برای نخستین بار از موزه خودرویی خارج شده است.

غلامی از مسافران و گردشگرانی که در ایام نوروز به شهرستان زیبای رامسر سفر می‌کنند خواست تا از نمایشگاه خودرو‌های کلاسیک نیز دیدن کنند.

مدیر مجتمع فرهنگی موزه‌ای شهدای رامسر گفت: این نمایشگاه تا ۱۳ فروردین از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب دایر است.

زنده شدن خاطرات قدیمی در نمایشگاه خودرو‌های تاریخی رامسر

موزه ماشین های لوکس در رامسر راه اندازی شد

حسین متاجی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رامسر نیز از راه اندازی موزه ماشین‌های لوکس در شهرستان رامسر، عروس شهر‌های ایران خبر داد.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی، گردشگری و هنری، کنسرت‌های مختلف، جُنگ شادی در تله کابین، هتل رامسر، باغ ۳۳ هزار هکتاری، موسیقی‌های آیینی در روستا‌ها و ورودی شهر‌ها اجرا می‌شود.

رییس اداره میراث فرهنگی رامسر گفت: برنامه‌های شاد توسط شهرداری و اداره ارشاد در هتل‌ها همچون سفره آرایی و هفت سین اجرا می‌شود.
متاجی بیشترین بازدید مسافران و گردشگران از کاخ موزه و تله کابین رامسر است، افزود: موزه ماشین‌های لوکس در رامسر برای بازدید مسافران و گردشگران راه اندازی شد.

وی گفت: کمیته‌های ۱۰ گانه از روز ۲۷ اسفند فعالیت خود را آغاز کردند.

گزارش از سکینه رستمی آله خیلی

انتهای پیام/آ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار