رئیس دانشگاه کاشان خبر داد:

انعقاد 15 تفاهم نامه با دانشگاه های جهان

رئیس دانشگاه کاشان گفت: 15 تفاهم نامه این دانشگاه با دانشگاه های جهان منعقد شده است.

دکتر عباس زراعت، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت:برگزاری سه کنفرانس مهم بین المللی در دانشگاه، رتبه نخست این دانشگاه در بهره وری پژوهشی، رتبه نخست نانو، رتبه دوم در نظام رتبه بندی گرین متریک، رتبه نخست در جذب خیرین و برتری آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه از جمله افتخارات دانشگاه کاشان است.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن دانشگاه کاشان در بین 10 دانشگاه برتر کشور و معرفی 5 عضو هیات علمی این دانشگاه به عنوان دانشمندان برتر جهانی و دیگر موارد از دیگر افتخارات این دانشگاه است.

دکتر زراعت توسعه دانش بنیان و تعاملات علمی و بین المللی را راه حل مشکلات دانست و گفت:برای توسعه منطقه، حل مشکلات و رفع نیازهای شهر باید اقتصاد و صنعت دانش بنیان شود و تعاملات و ارتباطات علمی و جهانی برقرارشود.

وی با تاکید بر پتانسیل های این شهرستان در زمینه های انرژی خورشیدی، فرش، اسانس ، کویر و دریاچه نمک افزود: با استفاده از این پتانسیل ها و با بهره گیری از ظرفیت های علمی می توان توسعه منطقه را شاهد بود.

به گفته وی، به زودی آزمایشگاه باستان سنجی نیز در این دانشگاه راه اندازی می شود که استفاده از این فرصت ها زمینه مناسبی برای تبدیل کاشان به شهر بین المللی است.

تاسیس شعبه آی سی تی پی

رئیس دانشگاه کاشان از تاسیس شعبه آی سی تی پی در این دانشگاه خبر داد و افزود: این دانشگاه با تمام توان آماده همکاری با مجموعه مدیریت شهری است.

زراعت ارتباط دانشگاه با جامعه را از سیاست های برنامه چهار ساله این دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: برای اینکه دانشگاه جامعه محور و فعالیت های دانشگاه ماموریت محور باشد، پژوهش ها باید هدف دار و در راستای نیازهای شهر بکار رود.

وی با اشاره به اینکه تک تک مدیران در قبال رفع نیازهای جامعه و کمک و خدمت به جوانان و نسل آینده مسئول هستند خاطر نشان کرد: تمام فعالیت ها باید علمی و اقتصاد و صنعت مان به دانش بنیان تبدیل شود.

به گفته وی، بررسی ها نشان می دهد کاشان در طول تاریخ بجز در زمان جنگ اعراب و حمله مغول ها و زمان قاجار عمدتا شهری توسعه یافته بوده است و اوج این شکوفایی در زمان صفویه و تاسیس صنایع در کاشان بوده است.

رئیس دانشگاه کاشان تصریح کرد: بعد از انقلاب نیز مدتی شاهر ترقی این شهر باستانی بودیم اما دو تحقیق دانشگاه در سال های 1386و1394نشان می دهد نسبت به شهرهای دیگررو به افول هستیم و این زنگ خطری برای مااست.

راه اندازی آزمایشگاه باستان سنجی

دکتر زراعت، راه اندازی آزمایشگاه باستان سنجی را به زودی در این دانشگاه خبر داد و گفت: استفاده از این فرصت ها زمینه مناسبی برای تبدیل کاشان به شهر بین المللی است.

وی راه اندازی مرکز تجاری سازی و میز صنعت و هنر در این دانشگاه برای ارتباط هر چه بیشتر با صنعت و اقتصاد دانش بنیان و فراهم کردن اشتغال جوانان دانشگاهی را تاکیدکرد و گفت: توان علمی، قابلیت ها و پتانسیل های دانشگاه کاشان برای کمک به مجموعه مدیریت شهری را بسیار بالا و درخور توجه دانست و افزود: دانشگاه کاشان بیش از 60 فعالیت بین المللی داشته و در عرصه های مختلف ملی و بین المللی افتخارت زیادی را کسب کرده است.

به گفته وی، دانشگاه آمادگی دارد این تجربیات را در اختیار مدیران محترم قرار دهد و اگر تمامی ادارات تلاش کنند می توانند به این افتخارات دست یابند.

32 درصد بیکاران شهرستان کاشان ، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه 32 درصد بیکاران شهرستان کاشان ، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند توجه بیشتر مسئولان را برای رفع اشتغال و فراهم کردن فرصت های شغلی جوانان خواستار شد و اذعان کرد: باید با کنار گذاشتن خط بازی و سیاسی کاری تمام فعالیت هایمان را برای رشد و بالندگی و آینده کاشان ترسیم کنیم.

زراعت تشکیل شورای پژوهش و فناوری در دانشگاه را گامی در راستای هدفمند کردن فعالیت ها و ارتباط هرچه بیشتر با شهر و مجموعه مدیریت شهری و آشنایی با مشکلات جامعه و ارائه راهکارهای علمی بیان کرد و افزود: حدود 279 پایان نامه در راستای رفع نیازهای شهر در دانشگاه تدوین شده که هر کدام از اینها می تواند گره ای از مشکلات شهر را باز کند.

وی تاسیس رصدخانه بین المللی در کامو را افتخاری بزرگ برای این شهر دانست و افزود: پژوهشکده این رصدخانه در اختیار دانشگاه کاشان قرار گرفته که این فرصت مهمی برای تبدیل کاشان به شهر بزرگ بین المللی خواهد بود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.